Dacă până acum doar firmele mari și-au pregătit terenul pentru mutarea firmelor de transport din Polonia în Germania, o dată cu intrarea în vigoare a restricțiilor pentru cabotaj numărul firmelor care cer licențe de operare pe teritoriul Germaniei au crescut.
Firmele poloneze lucrează în mod curent pe piața germană, iar dacă întoarcerea camionului la 8 săptămâni nu ar fi o problemă mare pentru ele, multe având sediul aproape de granița cu Germania, restricțiile de cabotaj le împiedică să își desfășoare activitatea, majoritatea lucrând pe teritoriul Germaniei aproape ca un operator național.
Astfel, atât intrarea în vigoare a restricțiilor la cabotaj, cât și veștile nu prea bune din Polonia, care a scăzut nivelul diurnei neimpozabile și a impus, practic, creșterea salariilor la șoferi, i-a determinat pe mulți să facă pasul decisiv înspre mutare, chiar dacă unele firme își păstrează și firma-mamă din Polonia, mutând doar o parte din activitate în Germania.
Sigur, ca și în cazul firmelor de transport românești care își fac o filială în Germania, aventura va începe de la finalul acestui an, când firmele devenite “multinationale” vor trebui să întocmească dosare cu prețuri de transfer, deoarece atât fiscul din țara de origine, cât mai ales Fiscul din Germania, se va uita cu atenție la cum se transferă cheltuielile și veniturile dintr-o țară în alta, pentru a se asigura că nu se câștigă banii în Germania și impozitul se plătește în Polonia sau România.