Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Polonezii sunt îngrijorați pentru evoluția volumelor de transport de marfă pe rutier

Presa poloneză semnalează că nu mai puțin de 80% dintre consumatorii polonezi intenționează să limiteze cheltuielile și să caute să facă economii atunci când cumpără alimente și bunuri și servicii importante. În același timp, polonezii sunt din ce în ce mai predispuși să se orienteze către cele mai ieftine produse, caută în mod activ promoțiile, iar un procent tot mai mare renunță să mai cumpere anumite categorii.

Acestea sunt concluziile celui de-al 13-lea val al sondajului Current Consumer Mood realizat de GfK în luna septembrie a acestui an. 82% dintre cumpărători recunosc că achiziționează mai puține produse și servicii importante. În plus, 78% dintre polonezi declară că fac economii similare atunci când cumpără alimente. Coșul mediu al consumatorului polonez se micșorează de la o lună la alta. Și, deși oamenii cumpără mai puțin în volum, cheltuie mai mult pentru cumpărături.

Aceasta subliniază că aproape 70% dintre consumatori se abțin de la cumpărarea de produse inutile, jumătate sunt mai dispuși să profite de promoții, iar 42% caută produse similare la prețuri mai mici. Cumpărăturile la mâna a doua rămân cea mai rară strategie.

Clienții au fost speriați de creșterea prețurilor. Analiștii de la PKO Research spune că ce este mai rău se va termina în curând. Aceștia subliniază că FMI vede un risc tot mai mare de recesiune în economia mondială. În același timp, previziunile actuale ale FMI sugerează că vârful inflației în economiile dezvoltate este deja în curs de atingere și că anul viitor va fi un an de scădere a inflației.

Dacă cererea scade, producția va scădea în curând. Sentimentul industrial german, conform Institutului ifo, a scăzut la minus 53,2 puncte. Acesta este cel mai scăzut nivel din 1991. FAZ a raportat că, numai în ultima lună, solvabilitatea întreprinderilor mici a scăzut cu 30%, ceea ce reprezintă o veste alarmantă pentru transportatorii polonezi, deoarece mulți dintre ei folosesc mici companii de expediție din Germania care se încadrează în definiția IMM-urilor. Transportatorii trebuie să fie atenți de la cine primesc comenzi, deoarece acestea pot rămâne neplătite.

Numărul de furturi este din ce în ce mai mare. Se pierd mărfuri, iar infracționalitatea este în creștere. Ca și în crizele anterioare, mărfurile greu de identificat sunt cele mai valoroase – în general electronice. Marfa este preluată de o mașină falsă cu numere de înmatriculare modificate.

Prețurile de transport nu cresc și există în mod clar mai puține mărfuri disponibile. Companiile își reduc producția, stocurile au crescut la începutul anului, ceea ce a stimulat economia, dar acum vânzările sunt în scădere. După vacanță, unele uzine energofage nu și-au reluat producția. Prăbușirea principalului producător de hârtie igienică din Germania este un exemplu. Industria este deja în criză de energie.

Între timp, companiile poloneze își vor pierde o parte din volume. În ultima vreme, Rusia a restricționat intrarea și a tăiat accesul companiilor poloneze pe piețele asiatice. Aceasta este o altă mare pierdere pentru mediul de afaceri din cauza agresiunii Rusiei împotriva Ucrainei.

Articole similare

Ad