Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Polonia, nemulțumită de portițele prin care transportul spre Rusia și Belarus continuă

După ce Uniunea Europeană a interzis accesul pe teritoriul său al transportatorilor de mărfuri din Rusia și Belarus, nici Belarus nu a mai permis accesul camioanelor din Comunitate, cu excepția celor care prestează servicii poștale sau care transportă animale vii. Iar cele care au intrat în Belarus înainte de introducerea acestei restricții trebuiau să părăsească țara cel târziu pe 23 aprilie.

Totuși, așa cum informează asociația poloneză de transport și logistică TLP, Belarus speră că, în ciuda interdicțiilor de ambele părți, mărfurile vor continua să circule peste graniță, autoritățile publicând o listă cu opt puncte vamale și șase zone de așteptare în vederea transbordării mărfurilor sau predării semiremorcii altui camion.

În aceste condiții, TLP este de părere că sancțiunile UE nu vor lovi decât moderat companiile din Rusia și Belarus, din moment ce transportatorii din Belarus, care făceau mare parte din transporturile din est în UE, pot ridica mărfurile de la granița cu Polonia să le ducă la Moscova, de exemplu, pe o distanță de circa 1.000 km. În plus, și centrele logistice din Belarus au de câștigat din reîncărcarea mărfurilor la graniță. Deci transportatorii din Rusia și Belarus nu vor mai putea lucra în Europa, dar vor avea monopol asupra transportului de la graniță spre Rusia sau chiar spre țări din Asia Centrală.

Teoretic, transportatorii din UE au posibilitatea de a trece prin Lituania și Letonia pentru a merge în Rusia, deoarece despre Rusia nu s-a auzit până acum că ar introduce restricții pentru camioanele europene. Mai ales că, poate, în practică se va vedea că transbordarea costă mai mult decât ruta ocolitoare.

În plus, unii transportatori din Rusia și Belarus vor putea intra în UE, deoarece există numeroase excepții la interdicțiile din al cincilea pachet de sancțiuni. Camioanele din aceste țări pot transporta gaz natural, petrol și produse procesate din petrol și metale precum aluminiu, cupru sau nichel. Iar camioanele care transportă produse farmaceutice, medicale, agricole și alimentare pot fi și ele exceptate de la interdicții.

Ministrul infrastructurii din Polonia este nemulțumit de această situație și reamintește că încă de la începutul războiului a solicitat, alături de Țările Baltice, interdicții complete pentru comerțul cu Rusia și Belarus, care ar fi dus la izolarea acestor țări de lanțul de aprovizionare cu materii prime din UE. Și Polonia pregătește chiar o soluție de sprijinire a transportatorilor polonezi care refuză să mai meargă în aceste țări, pentru a le compensa pierderile.

Articole similare

Ad