În 2020, situația cauzată de pandemia de coronavirus a afectat întreaga economie a Poloniei, inclusiv căile ferate. Potrivit unui studiu realizat de Biroul de transport feroviar (UTK) din Polonia, situația din transportul de marfă a fost mult mai bună decât în transportul de pasageri pe cale ferată care s-a confruntat cu scăderi şi de 90% în unele ţări. După limitarea inițială a conexiunilor și după dificultățile legate de tranzitarea frontierelor, transportul internațional a crescut. Cu toate acestea, în 2020, s-a înregistrat o scădere cu 5,6% a greutății transportate, remarcându-se o tendință ascendentă pozitivă a transportului intermodal. Datorită poziției sale geografice, Polonia are potențialul de a dezvolta în continuare piața acestui tip de transport. Două coridoare europene străbat Polonia, de la est la vest (Marea Nordului-Marea Baltică) și de la nord la sud (Marea Baltică-Marea Adriatică). În cazul transporturilor din China către Europa de Vest, în special în timpul pandemiei, livrările și importanța Poloniei ca țară de tranzit au crescut în mod sistematic. „În ciuda situației dificile cauzate de pandemia de coronavirus, în 2020 calea ferată a fost unul dintre cele mai fiabile mijloace de transport de mărfuri, mai ales că trenurile de marfă circulau cu o punctualitate mai mare decât în 2019. Transportul intermodal crește treptat, ceea ce dovedește potențialul acestui segment de piață“, subliniază Ignacy Góra, președintele UTK.