Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Poșta norvegiană distribuie cu MAN eTGM

Posten Norge Group a pus în funcțiune primul camion complet electric de 26 de tone, un MAN eTGM. Camionul electric va fi utilizat pentru livrarea și ridicarea coletelor în centrele de împachetare din centrul Oslo, înlocuind camionul diesel care a fost folosit anterior. Cu MAN eTGM, Poșta Norvegiană începe conversia flotei sale de camioane de mare tonaj către propulsie electrică.

“Este foarte important pentru noi la Posten Norge ca multe dintre vehiculele noastre să nu conțină combustibili fosili. Și am parcurs deja un drum lung pentru a realiza acest lucru cu vehicule adecvate. Faptul că primim un camion de 26 de tone care funcționează cu energie electrică este un mare pas către atingerea acestui obiectiv”, Hans-Øyvind Ryen, vicepreședinte executiv al operațiunilor la Posten Norge Group. 26% din flota poștei norvegiene funcționează deja pe energii regenerabile. Noul venit din München este de aproximativ trei ori mai mare decât vehiculele de mare tonaj de distribuție din flota electrică a poștei norvegiene până în prezent.

Și pentru MAN Truck & Bus Norway, primul eTGM livrat este o etapă importantă pe drumul către viitorul sustenabil al mobilității, așa cum subliniază directorul de vânzări Lars B. Sand. MAN eTGM este produs în serii mici din noiembrie 2019 și îndeplinește toate cerințele cheie ale serviciilor de transport de mărfuri din interiorul orașului din viitor: este silențios și funcționează cu zero emisii. În același timp, camionul are o sarcină utilă suficientă pentru a face față sarcinilor tipice de transport în traficul de distribuție mediu și intens. MAN eTGM poate fi configurat ca un vehicul cu o caroserie frigorifică, șasiu pentru containere sau box pentru băuturi. Vehiculul de distribuție complet electric are o greutate totală de 26 t și este alimentat de un motor electric de 264 kW (360 CP), care asigură un cuplu maxim de 3.100 Nm. Unitățile auxiliare precum servodirecția, compresoarele de aer și sistemul de aer condiționat sunt electrice, sistemul de gestionare a energiei controlându-le după cum este necesar pentru a asigura economii de energie.

La rulare liberă și frânare, energia cinetică a vehiculului este transformată în energie electrică și returnată în baterie. Acest lucru poate crește semnificativ autonomia. Un afișaj din postul de lucru informează șoferul cu privire la nivelul curent de energie al bateriilor. Puterea pentru camion este livrată de baterii litiu-ion de înaltă performanță de la Grupul Volkswagen. Acestea sunt situate sub cabina de deasupra punții față, unde se află transmisia diesel în vehiculele convenționale. Alte baterii pot fi găsite pe cadrul vehiculului. În funcție de domeniul de aplicare și de condițiile climatice și topografice, MAN eTGM se mândrește cu o autonomie de până la 200 km. Bateriile pot fi încărcate folosind curent alternativ cu o capacitate de încărcare de 22 sau 44 kW sau cu 150 kW curent continuu în ceea ce este cunoscut sub numele de „încărcare de mare putere”.

Articole similare

Ad