Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Poste Italiane: Rezultate financiare pentru al doilea trimestru și primul semestru din 2023

sursa foto: Poste Italiane

Directorul general al Poste Italiane, Matteo Del Fante, a ilustrat rezultatele pentru prima jumătate a anului 2023, care indică o creștere puternică a profitului net de 22% de la an la an, până la 601 milioane de euro în T2 2023 (+16% de la an la an, până la 1,1 miliarde de euro în S1 2023), beneficiind de modelul de afaceri diversificat.

Rezultatul operațional solid în T2 2023 este în creștere cu 9,9% de la an la an, la 799 milioane de euro (+10,6% de la un an la altul, la 1,6 miliarde de euro în H1 2023), cu contribuții pozitive din partea serviciilor poștale, de colete și distribuție, a serviciilor financiare și de plăți și a serviciilor de telefonie mobilă.

De asemenea, în ceea ce privesc serviciile de asigurări sunt înregistrate creșteri continue de volum, cu performanțe care au învins un mediu de piață dificil. Compania a înregistrat o performanță financiară solidă în T2 2023, cu rezultate obținute peste previziunile, iar raționalizarea costurilor a fost confirmată, contribuind la atenuarea presiunilor inflaționiste. Veniturile au crescut semnificativ cu 8,5%, până la 3 miliarde de euro în T2 2023, demonstrând rezistența în diverse condiții de piață.

Dintre acestea, 1,9 miliarde au provenit din activitățile de distribuție a corespondenței și coletelor, o creștere de 5% față de aceeași perioadă a anului trecut. Acest lucru se datorează evoluției pozitive a volumului pe segmentul B2C și a reevaluării (creșterea prețurilor, n.r.) corespondenței, care compensează scăderea volumelor. Acest lucru duce la o creștere a Ebit de 10,6% (la 1,6 miliarde).

Matteo Del Fante, CEO și director general al Poste Italiane, a comentat: „Suntem încântați să anunțăm o nouă serie de rezultate de creștere puternică. Încă o dată, am obținut o performanță trimestrială solidă și am încheiat prima jumătate a anului într-o notă foarte pozitivă, cu o creștere substanțială a veniturilor și a profitabilității în comparație cu aceeași perioadă din 2022. Profitul operațional al Grupului a crescut cu 11%, ajungând la 1,6 miliarde de euro și a stabilit un nou record în prima jumătate a anului, reflectând succesul nostru continuu și performanța solidă în toate segmentele noastre de activitate.

Datorită modelului nostru de afaceri diversificat, rezistent și sustenabil, ne adaptăm proactiv la un mediu macroeconomic în continuă schimbare, avansând cu hotărâre pe calea noastră de creștere durabilă și profitabilă. Clienții noștri continuă să aleagă Poste Italiane ca un refugiu sigur pentru economiile lor și acest lucru este posibil deoarece peste 92% din activele noastre financiare sunt investite în produse protejate de turbulențele pieței. Continuarea intrărilor nete pozitive din produsele de economisire și de investiții confirmă încrederea acordată Poste Italiane, rezultatele în ceea ce privește fluxurile depășind un mediu de piață dificil.

Continuăm să urmăm o disciplină strictă în materie de costuri, ceea ce ne permite să atenuăm presiunile inflaționiste, să îmbunătățim creșterea profitului operațional și să obținem un nivel ridicat de încredere în ceea ce privește vizibilitatea orientărilor noastre pentru 2023.”

Poste Italiane își confirmă calea de creștere durabilă în beneficiul tuturor părților interesate

Poste Italiane se numără printre excelențele naționale conform cercetării Trust 2023. Analiza efectuată de Lundquist pe mai mult de 200 de companii s-a axat pe capacitatea acestora de a-și comunica în mod transparent și eficient viziunea, angajamentele în materie de sustenabilitate, investițiile în inovare și leadership-ul în probleme cheie, precum și pe capacitatea de a atrage talente.

Progresul în tranziția ecologică continuă, datorită inițiativelor care vizează reducerea impactului activităților de producție asupra mediului și promovarea conștientizării culturii de mediu. La sfârșitul lunii iunie, numărul de vehicule cu emisii reduse se ridica la aproximativ 24.500 (dintre care aproximativ 4.800 erau electrice), aproximativ 1.880 de clădiri erau implicate în proiectul Smart Building, iar proporția de carduri ecologice în stocul total de carduri de plată a crescut la 27% (față de 9% în T2-22). În plus, în această lună a avut loc „Green Talk”, o inițiativă de formare pentru cei aproximativ 12.000 de manageri care s-au angajat să răspândească un comportament conștient din punct de vedere energetic în cadrul Grupului.

Scorul ESG al portofoliului de investiții rămâne solid. BancoPosta Fondi SGR și Poste Vita au raportat performanțe ESG și ale amprentei de carbon peste cele ale indicatorilor de referință, confirmând calitatea ridicată a strategiei de investiții în ceea ce privește sustenabilitatea.

Articole similare

Ad