Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Practice si economice

Setra 415 LE business este dedicat transportului interurban, in timp ce noul 515 MD a fost special conceput ca solutie intermediara intre gamele MultiClass si ComfortClass HD, ultima apropiindu-se foarte mult de clasa premium, odata cu lansarea seriei 500. Ambele vehicule au fost disponibile pentru un test de consum in München, Germania, la sfarsitul lui octombrie. Am utilizat doua trasee usor diferite, unul preponderent interurban, pentru 415 LE business, si altul mixt – interurban plus autostrada – pentru 515 MD. Vehiculele sunt similare ca dimensiuni si au aceeasi motorizare, diferenta fiind la transmisie si la axa motoare. Iar rezultatele au fost interesante.
 

Gama ComfortClass s-a extins, odata cu lansarea seriei 500, nu doar in privinta capacitatilor de transport, ci si din punct de vedere al variantelor de configurare posibile. A aparut astfel linia MD, o solutie mai economica si cu mai putine optiuni de echipare, care nu face insa rabat la capitolul tehnologie si siguranta. In varianta standard, 515 MD, de 12,295 m lungime, vehiculul este propulsat de motorul OM 936, de 7,7 l si 354 CP, avand cuplul motor maxim de 1.400 Nm, in tandem cu cutia de viteze manuala GO 190. Pentru testul de consum am avut insa la dispozitie modelul cu transmisie automatizata PowerShift 3 GO 250, cu opt trepte plus marsarier. Sistemele de siguranta incluse in echiparea de baza sunt programul de stabilitate, asistenta la franare (BAS) si sistemul de monitorizare a presiunii din pneuri. Cruise-Control este, de asemenea, standard, iar incepand cu anul viitor toate autocarele Setra si Mercedes-Benz vor fi echipate cu sistemul de asistenta activa la franare ABA 2.
Cel mai nou membru al familiei MultiClass, 415 LE business, a fost disponibil pentru teste in versiunea de 12,3 m lungime si propulsat de acelasi motor OM 936, de 354 CP. Spre deosebire de 515 MD, autobuzul interurban a fost echipat cu transmisia automata ZF EcoLife, cu 6+1 trepte, disponibila optional in locul GO 190. Pachetul de sisteme de siguranta oferit standard este similar cu cel ce echipeaza autocarul MD.

20 l/100 km vs. 21,8 l/100 km
Setra 515 MD si 415 LE business au fost testate pe trasee similare ca lungime si adaptate tipului de aplicatie specific fiecarui vehicul in parte, ambele fiind incarcate cu saci de nisip si bidoane de apa. Autocarul a avut 17.550 kg greutate totala, in timp ce autobuzul interurban, 15.600 kg.
Cu un raport al axei motoare i=4,778 pentru ultima treapta de viteza, 415 LE business a ajuns la 100 km/ora la o turatie a motorului de 1.553 rpm, mai mare decat in cazul propulsorului de pe 515 MD, care, gratie raportului de doar 4,3 in treapta a opta de viteza, a atins 100 km/ora cu o turatie mai mica, de 1.427 rpm.
Desi putin mai greu, autocarul a fost „avantajat” de cutia de viteze automatizata cu opt trepte, ce a permis un regim de turatii mai mic decat in cazul transmisiei automate, cu numai sase trepte. In plus, PowerShift permite, ca orice cutie robotizata, interventia …

Articole similare

Ad