Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Premiera mondiala: Noul Actros, primul camion semi-autonom in productia de serie

Noul Actros si-a facut debutul in premiera mondiala la Berlin, in cadrul unei festivitati dedicata presei de specialitate, urmand sa fie cunoscut publicului larg la IAA Hanovra. Printre cele mai spectaculoase caracteristici cu care vine se numara capabilitatea de conducere semi-autonoma prin intermediul functiei Active Drive Assist si reducerea consumului de carburant cu pana la 5%. Noul Actros este si primul camion de serie ale carui oglinzi laterale au fost inlocuite de camere de luat vederi, tehnologia MirrorCam oferind un plus de eficienta si siguranta.
 

Chiar la timp pentru showul de vehicul comerciale IAA Hanovra, ce va avea loc intre 20 si 27 septembrie, Mercedes-Benz Truck a dezvaluit astazi, 5 septembrie, in premiera mondiala, noul Actros, cel mai important model al sau de camion. Cu un design futurist, in special datorita benzii luminoase de deasupra farurilor si a faptului ca oglinzile lipsesc fiind inlocuite de camere video ce functioneaza prin tehnologia MirrorCam, noul Actros este un camion care prezinta inovatii de pionierat in productia de serie. Potrivit Mercedes-Benz Trucks, vehiculul mareste eficienta pentru proprietarii de flote, in acelasi timp cu sporirea confortului pentru soferi: consumul de combustibil a scazut considerabil, in timp ce siguranta si disponibilitate au fost sporite. „Cu peste 60 de inovatii, noul Actros aduce viitorul in gama grea, inovatii care pana acum erau prezentate doar pe conceptele noastre: Active Drive Assist, MirrorCam si multe altele menite sa ajute transportul rutier de marfa sa fie mai sigur, mai eficient si mai productiv. La numai patru ani de la prezentarea Future Truck 2025, aducem Active Drive Assist, primul sistem semi-autonom, in productia de serie. Noul Actros sustine promisiunea «Camioane in care poti avea incredere (Trucks you can trust)» cu tehnologie durabila, intervale de service exceptionale si intreaga noastra experienta de mai mult de 120 de ani de producator de camioane“, a declarat Stefan Buchner, membru in Consiliul de Administratie al Daimler Trucks si seful Mercedes-Benz Trucks.

Conducere automata: noul Active Drive Assist
Prin noul Actros, producatorul din Stuttgart aduce condusul semi-autonom in productia de serie, sporind astfel siguranta si confortul: noul Active Drive Assist poate frana, accelera si conduce. Mai mult, sistemul ofera posibilitatea conducerii semi-automate la toate intervalele de viteza, nu doar la unele.

Reducere de carburant cu pana la 5%
Comparativ cu modelele anterioare, consumul a fost redus cu pana la 3% atunci cand Actros ruleaza pe autostrada si cu pana la 5% atunci cand se afla pe celelalte categorii de drum. Nu in ultimul rand, multumita noilor deflectoare laterale si a tehnologiei MirrorCam, coeficientul aerodinamic a fost si el imbunatatit, contribuind astfel la reducerea consumului de carburant. Compania mai spune ca Predictive Powertrain Control, sistemul de cruise control al MB, este mai eficient acum si poate fi folosit inclusiv pe drumurile rurale. Au fost dezvoltate si noi rapoarte pentru axa spate – de la i = 2.533 la i = 2.412, care aduc, de asemenea, economii de combustibil. Multumita greutatii optimizate a transmisiei G211, noile rapoarte sunt disponibile acum pentru noile modele echipate cu a doua generatie de propulsoare OM 471 cu sase cilindri in linie si anvelope 315/70 R 22.5.

Prima productie de serie cu MirrorCam
Actros este primul vehicul comercial al Mercedes care vine cu tehnologia MirrorCam ca echipament standard. Asta inseamna ca oglinzile principale si cea centrala au fost inlocuite cu camere video. Pe langa aerodinamicitate, sistemul imbunatateste inclusiv manevrabilitatea si siguranta. MirrorCam este compus din doua camere montate in exteriorul cabinei si doua ecrane de 15 inch pe stalpii A din interiorul cabinei.  

Active Brake Assist 5
O alta inovatie este si cea de-a cincea generatie a sistemului Active Brake Assist, menit sa previna accidentele cu vehiculele din fata sau coliziunile cu pietoni, biciclisti etc. Acum, sistemul este mult mai sigur, deoarece functioneaza impreuna cu un sistem video si cu un radar. Practic, spatiul din fata camionului este monitorizat mai bine si raspunsul este mai prompt, atunci cand detecteaza o posibila coliziune.

Diversitate tehnologica, atat la interior, cat si la exterior
Noul Actros beneficiaza si de un sistem updatat – Multimedia Cockpit. Doua ecrane interactive in echiparea standard devin acum sursa principala de informatii, unde pot fi vazute inclusiv informatii de la sistemele de asistenta. Smartphone-urile pot fi conectate la vehicul prin intermediul Android Auto sau Apple CarPlay, in timp ce aplicatia Truck Data Centre conecteaza in permanenta vehiculul la cloud-ul Mercedes, formand astfel baza pentru toate solutiile de conectivitate. Monitorizarea parametrilor se poate realiza in timp real cu ajutorul FleetBoard, in timp ce Uptime aduce valoare adaugata pentru manageri.
Urmand trendul global, noul camion este dezvoltat in jurul soferului, urmand principiul „din interior catre exterior“. Experienta utilizatorului – in acest caz soferul – a fost cea care a dictat intreg procesul de design. Cel mai bun exemplu, spune Mercedes-Benz Trucks, este noul sistem Multimedia Cockpit, care il propulseaza pe Actros in era digitala. La exterior, lipsa oglinzilor ii confera lui Actros un look „omogenizat“, in timp ce stilul dinamic al camerelor video si noile lampi LED situate deasupra farurilor aduc un suflu proaspat in materie de design.
Mai multe detalii despre noul Actros puteti citi in editia de octombrie a revistei Tranzit.
Evenimentul poate fi urmarit live, incepand cu ora 18:30, la acest link: https://www.daimler.com/live4/en/.

Articole similare

Ad