Renault a lansat în premieră noua generație a modelului Master în cadrul Solutrans, care se desfășoară zilele acestea la Paris, Franța.
O platformă nouă, multi-energie, acoperă toate necesitățile, fiind disponibilă cu motoare diesel Blue dCi, de la 105 la 170 CP (reducând semnificativ consumul din emisiile de CO2 – sub limita de 200 g/km), propulsoare electrice de 96 sau 105 kW și o variantă pe bază de hidrogen. În plus, noua cutie de viteză EAG9, cu convertor în 9 trepte, este oferită opțional, pentru un plus de eficiență și confort.
Versiunile electrice pot fi echipate cu baterii de 40 sau 87 kWh, pentru o autonomie de peste 410 km, și oferă posibilități de încărcare Vehicle-to-Grid (V2G) și Vehicle-to-Load (V2L) direct de la baterie sau prin intermediul prizelor din cabina de comandă ori din zona de încărcare, pentru alimentarea dispozitivelor.
Design-ul aerodinamic, atent proiectat până la cele mai mici detalii, cu un coeficient Scx redus cu 20% comparativ cu generația anterioară, asigură cea mai mare eficiență energetică din clasa sa – potrivit producătorului – indiferent de tipul de alimentare.
20 de sisteme sofisticate de asistență pentru șofer garantează siguranță optimă, iar sistemul inovator de frânare dinamică îmbunătățește eficiența la decelerare indiferent de gradul de încărcare a furgonetei, reducând la jumătate timpul de frânare și sporind confortul șoferului.
La interior, noul Master poate fi configurat cu ușurință ca un birou mobil elegant și high-tech, prin rabatarea scaunului din mijloc, cu pupitrul orientat spre postul de conducere și un spațiu de depozitare de până la 135 l. În plus, sistemul multimedia OpenR Link, cu ecran de 10 inch, compatibilitate wireless cu Android Auto și Apple CarPlaz, precum și conectivitate la distanță a vehiculului prin intermediul aplicației My Renault sunt incluse în echiparea standard a fiecărei versiuni din gamă. Opțional, se pot adăuga funcții integrate Google (peste 50 de aplicații disponibile în Google Play, navigație HD Google Maps și interacțiune vocală cu Google Assistant), plus alte servicii conectate și încărcătoare wireless pentru smartphone-uri.
Cea de-a patra generație a Renault Master are o sarcină utilă îmbunătățită, până la 4 t la tracțiune și un volum de încărcare cuprins între 11 și 22 m3, în tracțiune sau propulsie, în funcție de configurație. Vehiculul, fabricat la Batilly, în Franța, va fi disponibil începând cu primăvara lui 2024.
De la lansarea autoutilitarelor Master, în 1980, Renault a vândut pentru 3 milioane de unități.