Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Presiunea costurilor si personalizarea serviciilor si a produselor, trenduri actuale

O noua editie a conferintei „Supply Chain & Logistics Expo & Forum“, organizata de BusinessMark, a reunit specialisti din industria de supply chain si logistica care au adus in discutie strategii de optimizare a SCM, precum si provocarile specifice comertului online la nivel de industrie.
Adriana Palasan, Managing Partner, SCM Center si vicepresedinte Arilog, a prezentat  un studiu realizat la nivel national de BVL care a relevat ca, intre tendintele actuale din piata, presiunea costurilor, personalizarea serviciilor si a produselor si complexitatea raman trendurile de top, fiind actionate din exterior chiar si in epoca digitalizarii.
 

De asemenea, digitalizarea proceselor de business si transparenta in supply chain sunt cele mai importante tendinte si cele pe care companiile trebuie sa le dezvolte puternic in viitor. „Comparativ cu 2012, importanta sustenabilitatii a crescut semnificativ, iar majoritatea covarsitoare a companiilor inca are un potential major pentru dezvoltare in ceea ce priveste adaptabilitatea individuala la tendintele existente. Totusi, cea mai importanta si urgenta actiune este legata de cresterea deficitului de personal si aparitia viitoarelor aplicatii de analiza a business-ului. Peste 60% dintre companiile intervievate nu s-au adaptat suficient la aceste provocari“, afirma Adriana Palasan.
Daniel Enache, Logistics Manager Powertrain & Chassis Plant Romania, Automobile Dacia – Groupe Renault, a pus accent pe optimizarea SCM: „am observat ca operatorii logistici care erau promovati in pozitii de management aveau tendinta de a nu raspunde la nivelul asteptarilor, din cauza lipsei de experienta pe pozitii de management. Asadar, am pornit o analiza, un proces de dialog cu high-performerii si am structurat tot ce analizasem in doua directii de lucru: management si activitati operationale. Ne-am dat seama ca multi dintre manageri erau implicatii in task-uri de executie, iar pe partea operationala erau reclamate activitati fara valoare adaugata. In ceea ce priveste solutiile, pe zona de management am organizat sesiuni de coaching si activitati de leadership, iar rezultatele s-au vazut inca de la prima sesiune de intalniri. Pe partea operationala, am urmarit implementarea proceselor de digitalizare si impartirea rolurilor catre persoane dedicate anumitor activitati.“
Mai multe amanunte puteti afla din numarul urmator al revistei Logistica.

Articole similare

Ad