Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pretul biletelor este la limita. Serviciile pot rotunji veniturile.

Piata de transport international a cunoscut o evolutie crescatoare in ultimul an din punct de vedere al volumelor de pasageri. Nu acelasi lucru se poate spune si despre pretul biletelor, care continua sa se situeze la un nivel scazut, in special pe rutele pe care opereaza mai multi carausi din zona „gri“ a economiei. Cine refuza sa intre in batalia preturilor poate face diferenta la capitolul servicii, prin care nu doar se fidelizeaza calatorii, ci se pot obtine si venituri suplimentare frumusele.
 

In 2014 s-a simtit o relansare a pietei de transport international comparativ cu anul precedent, sunt de parere principalii operatorii de profil. Cea mai mare problema este insa ca nu exista statistici concrete, a aratat Dragos Anastasiu, presedintele grupului Eurolines. Compania a inregistrat in ultimul an o crestere de peste 30% la vanzarea biletelor de avion, in conditiile in care transportul cu avionul a crescut doar cu 5-7%. Iar volumele pe acest segment sunt singurele masurate corect. „Cresterile inregistrate de anumite companii de pe piata tin de managementul lor personal si nu de o evolutie generala a pietei. Nu cred ca volumele au crescut in ansamblu la transportul international.“

Serviciile fidelizeaza clientii
Lilian Express efectueaza transport international exclusiv pe Romania-Grecia, iar in ultimii doi ani a inregistrat o crestere a numarului de pasageri cu 15-20%.
Autocarele companiei sunt echipate cu antene satelit care prind posturi de televiziune romanesti pe tot traseul, de la Botosani pana in Grecia. Iar acest serviciu a fost foarte apreciat de catre pasageri, a explicat Anastasios Sarafidis, director Lilian Express.
„Este greu de crezut cat de mult pot creste incasarile atunci cand oferi servicii extra clientilor“, apreciaza Ioan Sighiartau, director general Tabita Tour. „Nu poti sa cresti daca nu investesti, pentru a mentine un nivel ridicat de confort. Un sistem IT performant de vanzare a biletelor este, de asemenea, foarte util. Reteaua de vanzari joaca si ea un rol important, motiv pentru care am crescut atat numarul de agentii din tara si din strainatate, cat si numarul partenerilor.“
Investitiile din 2014 in autocare noi au avut ca scop intrarea pe curse charter pe diferite destinatii. Cum pasagerii pe acest tip de transport circula in familie, s-a constatat ca monitoarele montate in scaune, cu conexiune la USB, sunt foarte apreciate de copii, acestia fiind astfel mai cuminti. Desigur, nu lipseste serviciul de racoritoare on-board.
Tabita Tour opereaza pe relatiile Romania-Spania/ Franta/Italia, numarul pasagerilor transportati fiind in crestere cu aproximativ 25%. In special pentru cursele catre Spania vanzarile au crescut cu 31%.
Dragos Anastasiu este de parere ca cel mai bun mod de a-si fideliza clientul este zambetul: al site-ului companiei, al angajatului din agentie, al soferului, al autocarului. Investitiile in vehicule si tehnologie trebuie intotdeauna completate de investitiile in oameni.

Articole similare

Ad