Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad

Preturile au mai crescut, dar nu in aceeasi masura ca volumele

Dupa trei ani foarte grei pentru transportatorii rutieri de marfa din Romania, relansarea economica si disparitia multor firme mici de pe piata le readuce celor care au supravietuit sansa sa revina la tarife care sa le permita si sa faca profit sau investitii. Pentru aceasta, insa, transportatorii trebuie sa nu mai accepte tarifele mici oferite de producatori si case de expeditii, ci sa-si calculeze atent costurile, la care obligatoriu sa adauge o marja de profit de circa 7%. Fara profit, nu vor fi in stare sa-si achizitioneze camioane noi asa cum cere legea, dar si clientii de transport, mai ales ca peste 30% din flota actuala are o vechime de peste 15 ani.

Companiile de logistica si producatorii se confrunta cu o lipsa de capacitate de transport pe piata romaneasca, ceea ce i-a determinat pe multi clienti de aici sa caute transportatori in Bulgaria care sa le duca marfa in Europa.
In aceste conditii, tot mai multe companii romanesti de transport sunt interesate sa-si extinda flotele de transport, cu atat mai mult cu cat si firmele de leasing incep sa trateze proactiv solicitarile de finantare de autovehicule comerciale.
Acestea au fost temele principale ale conferintei organizate de Tranzit pe 1 si 2 aprilie la Targu Mures, la care au participat aproape 300 de persoane.
Unii au avut posibilitatea de a testa, pe modernul poligon IFPTR din Targu Mures, 12 camioane de ultima generatie, printre care si Camionul Anului 2011 (Mercedes-Benz Atego), Volvo FH16 cu motor de 700 CP, Scania G, DAF XF105 pregatit cu bull-baruri, proiectoare si goarne, Renault Premium Optifuel si noul Iveco EcoStralis, ultimele doua echipate cu pachet aerodinamic pentru reducerea consumului de combustibil.
Evenimentul a inclus si doua seminarii care sa-i invete pe transportatori cum sa-si planifice cursele astfel incat sa evite pe cat posibil kilometrii pe gol si cum sa-si calculeze cat mai exact costul/km, astfel incat sa nu accepte decat acele tarife care le permit o dezvoltare sanatoasa.
De mare interes a fost si seminarul legat de cost/km. Alaturi de referirile la cheltuielile fixe si variabile, au fost mentionate costurile ascunse (care provin din risipa de resurse, si pe care multe firme nu le iau in calcul, dar care reprezinta sume consistente, deci trebuie identificate si reduse, pe cat posibil; ele difera de la o firma la alta, iar la conferinta au fost aduse in discutie cele legate de risipa de resurse, de timp, de resursa umana si de kilometri) si erorile pe care le poate face un manager de transport in calculul costului/km, in special faptul ca nu tine cont de distantele de la garaj la incarcare si invers sau de distantele parcurse cu alte activitati efectuate cu camioanele.
Despre toate acestea veti putea citi in paginile ce urmeaza.

Articole similare