Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Preturile pentru transportul maritim containerizat vor creste

Cererea pentru transportul maritim de containere ramane stabila, insa competitivitatea operatorilor logistici continua sa creasca, considera Wojciech Wytrykowski, directorul diviziei europene de container in cadrul AsstrA-Associated Traffic AG. Mai mult, indisponibilitatea navelor, ca urmare a impunerii unor regulamente mai stricte in privinta emisiior de sulf din combustibilul vaselor, va duce la o crestere a preturilor pentru transportul maritim de containere.
„Sa luam, de exemplu, China si noul Drum al Matasii, unde subventiile joaca un rol semnificativ in dezvoltarea transportului feroviar de containere. Din pacate, dupa cum se dovedeste, resursele guvernului chinez nu sunt infinite, iar subventiile sunt deja partial limitate, lucru care a dus deja la un impact negativ asupra volumuler de containere. In acelasi timp, cererea de transport de marfa din China catre Europa ramane ridicata si deschide posibilitati pentru transportul maritim de containere“, considera Wojciech Wytrykowski.

Oficialul considera ca in urmatoarea perioada, pe fondul cererii pentru acest tip de transport, preturile vor urca. Acest lucru are de-a dace si cu decizia International Maritime Organization (OMI), care a inasprit regulile privind poluarea maritima, impunand un anumit procent de sulf in continutul carburantilor, ceea ce inseamna ca armatorii trebuie sa aduca modificari la circa 50-60% din flota oceanica actuala. Procesul de inlocuire a filtrelor dureaza intre doua si sase luni, ceea ce inseamna o indisponibilitate a navelor.
Cu toate acestea, oficialul crede ca 2019 va fi un an bun pentru transportul maritim de containere, care va creste semnificativ in urmatoarele 11 luni, cu 5-8% la nivel global si cu pana la 20% pentru compania AsstrA-Associated Traffic AG.

Articole similare

Ad