Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Preventia, tot mai importanta si pentru clienti

Interesul pentru intretinerea preventiva a crescut in ultimul timp in randul clientilor de la noi, remarca Iulian Dumitru, director aftersales Volvo Group Trucks Romania: daca in anii anteriori i se acorda mai putina importanta, acum se observa o abordare proactiva, iar motivul principal este acela ca pe la 300.000 km la bord managerii de flote incep sa simta, uitandu-se la costuri, ca nu au facut ce trebuia la 100.000 km. Deoarece neefectuarea la timp a unor interventii produce si efecte imediate, dar cele mai multe apar mai tarziu.
 

Pentru a satisface nevoia de intretinere permanenta a camioanelor Grupul Volvo ofera doua tipuri de contracte de service, la care apeleaza circa 20% din firmele care au vehicule Volvo sau Renault. Asta in conditiile in care, asa cum arata Iulian Dumitru, in tarile din vest peste 60% din camioanele vandute au acoperite riscurile prin contracte de service.
Contractul Volvo Blue este cel mai solicitat dintre ele, presupune doar intretinere, dar la pret mai avantajos decat daca aceleasi lucrari s-ar face fara contract, si include tractare pentru perioada contractului – importanta mai ales pentru firmele care fac international si care astfel scutesc niste costuri foarte mari. Contractul Volvo Gold acopera circa 300 de camioane, dar este in crestere, costa 300-400 de euro/luna pentru o specificatie comuna de transport de marfuri generale, depinde si de numarul de kilometri pe an si include in plus fata de Blue toate reparatiile si asigurare de imobilizare a masinilor.
Contractele se incheie de obicei pe 3-5 ani – pentru ca cele mai multe operatii care completeaza planul de intretinere se fac in trei ani, deci pe durata mai scurta nu ar fi avantajos nici pentru client, pentru ca nu i se acopera toate nevoile si daca intrerupe intretinerea risca foarte mult.
Insa este mult mai eficient sa se stabileasca de la bun inceput durata contractului, pentru ca aceasta determina si pretul. Iar Volvo a avut solicitari chiar si pentru perioade de sapte ani. De asemenea, exista si situatia in care un client doreste contract de service din al doilea an de exploatare a vehiculelor, dar in acest caz tariful este putin mai mare in cazul Gold, „deoarece noi ne asumam un risc acceptand un camion care poate nu a fost bine intretinut in primul an“.
Forma de plata a contractului este flexibila: de obicei se merge pe o suma lunara, dar ea poate fi si trimestriala sau sezoniera, in functie de specificul transportului. Contractele ofera acoperire nationala pentru intretinere si reparatii planificate in oricare din cele noua centre din Romania. Iar in situatii de imobilizare a camionului in strainatate, interventia necesara pentru repunerea lui pe drum poate fi preluata pe contract. Dar reparatiile si intretinerea trebuie efectuate in Romania. Insa pentru transportatorii care lucreaza mai mult in Comunitate departamentul administrare contracte service din cadrul Volvo Romania faciliteaza stabilirea de contacte cu dealerii service din tarile …

Articole similare

Ad