Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad

Primăria Capitalei nu autorizează protestul transportatorilor. Se caută soluții.

Primăria Capitalei nu autorizează protestul transportatorilor anunțat pentru 16 septembrie la București. Transportatorii au cerut autorizație pentru 500 de camioane și 500 de protestatari în fața Guvernului, însă reprezentanții Primăriei spun că legea îi împiedică să permită o manifestație la care numărul total de participanți să depășească 500 de persoane cu totul, fie în camioane, fie în piață.

Reprezentanții celor șapte asociații patronale ale transportatorilor – APTE2002, Apulum Alba Iulia, ATMB, ARTRI, COTAR, FORT și UNTRR – nu au fost de acord cu limitarea la numai 500 de participanți la protest, cu atât mai mult cu cât problemele pe care doresc să le evidențieze în cadrul mișcării de protest nu sunt doar ale firmelor de transport marfă, ci îi privesc și pe operatorii de transport persoane, astfel că se dorește un protest de amploare, care să nu fie neglijat așa cum s-a întâmplat până acum cu adresele oficiale, luările de poziție publice în cadrul conferințelor de presă sau chiar cu mișcările de protest spontane care au avut loc pe 18 iunie în Arad, Alba, Timișoara, Oradea și Suceava.

Ca atare, patronatele din transporturi au respins contrapropunerea Primăriei Capitalei, urmând să anunțe în zilele următoare deciziile comune pentru acțiunile viitoare.

Problemele asupra cărora transportatorii doresc să atragă atenția sunt:

  1. Reîncadrarea diurnei șoferilor care lucrează în transportul internațional ca venit de natură salarială și obligarea firmelor la plata (retroactivă pe 5 ani) a impozitelor și contribuțiilor sociale aferente.
  2. Carantinarea șoferilor.
  3. Discriminarea privaților în raport cu bugetarii, care beneficiază, în caz de delegare, de o indemnizație de cazare de 230 de lei pe zi, fără a aduce documente justificative.
  4. Rezolvarea problemei organizării de licitații în transportul regulat de pasageri (transport județean, interjudețean), care în momentul de față este suprareglementat și a devenit imposibil de operat pe această piață.
  5. Soluționarea problemelor legate de plata despăgubirilor de către firmele de asigurări care dețin monopol pe piața polițelor RCA și care nu își despăgubesc asigurații.

Articole similare

Ad