Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Primul contract pentru noul terminal de containere din Livorno

Lungul și zbuciumatul proiect de construire a unui nou terminal de containere în portul Livorno, numit Darsena Europa, a făcut primul pas pe 23 martie, care constă în semnarea contractului pentru lucrările de consolidare și pentru dragarea a 15 milioane de m3 de sedimente. Lucrările, care trebuie să înceapă înainte de sfârșitul acestui an, vor fi efectuate de către asocierea temporară de întreprinderi formată din Società Italiana Dragaggi, care este liderul grupului, Fincantieri Infrastrutture Opere Maritime – Sales și Fincosit. Dar înainte de a începe construcția, proiectul trebuie să aibă o evaluare pozitivă a impactului asupra mediului.

Programul de lucru prevede implementarea proiectului executiv, eliminarea dispozitivelor de război și, în cele din urmă, dragarea și construirea digului exterior de 4,6 km și a digurilor interioare de 2,3 km. Excavarea fundului mării va servi la crearea fundațiilor pentru aceste lucrări și la adâncirea fundului marin al canalului de acces și al docurilor interioare. Pentru a reduce impactul asupra mediului, același material extras în urma dragării va fi utilizat pentru umpluturi, fără a afecta carierele de pe uscat. O altă parte a excavației va fi folosită pentru a combate eroziunea costieră.

Următorul pas pentru Autoritatea Portuară din Marea Tireniană de Nord va fi lansarea licitației pentru compania care va construi și administra terminalul, care ar trebui să aibă loc între 2026 și 2027. Noul terminal ar trebui să dubleze capacitatea actuală de transport de containere a orașului Livorno, care ar trebui să ajungă la 1,6 milioane de TEU pe an. Acesta va avea un cheu de 1.400 de m lungime, cu o adâncime de 16 m, cu posibilitatea de a ajunge la 20 m, și un șantier de 60 ha.

Articole similare

Ad