Ad
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement

Primul proiect finantat din POR in Regiunea Sud Muntenia, finalizat

La jumatatea lunii trecute, Camion Logistic a inaugurat prima structura de afaceri finantata din POR in Regiunea Sud Muntenia, dupa ce in 2010 proiectul centrului sau multifunctional era primul la nivelul acestei regiuni care obtinea asistenta nerambursabila Regio. Proiectul a primit finantare in cadrul Axei 4 „Sprijinirea dezvoltarii mediului de afaceri regional si local“ DMI 4.1 „Dezvoltarea durabila a structurilor de sprijinire a afacerilor de importanta regionala si locala“, iar valoarea sa totala a fost de peste 16 milioane de lei, din care finantarea din fonduri europene se ridica la 11,6 milioane de lei, adica 69,89% din total, cu exceptia terenului. Cu ocazia inaugurarii oficiale, directorul general Camion Logistic, Ion Lixandru, si-a invitat vecinii – firme care au dezvoltat parcuri industriale sau logistice in preajma – la o dezbatere referitoare la oportunitatea unei asemenea investitii si la potentialul zonei, atingandu-se si problema lipsei de sprijin din partea autoritatilor locale.


Noul complex se afla pe A1, la km 23, si isi propune sa devina, asa cum declara Ion Lixandru, un „veritabil mall pentru semiremorci, intr-o zona unde se gaseste grupata toata industria de vehicule comerciale, pe un segment poate unic in Europa Centrala si de Est“.
Iar motivul pentru care firmele de transport si logistica investesc aici a fost reamintit de Radu Dinescu, secretarul general UNTRR, prezent la inaugurare: „autostrada nu este doar un mijloc de a ajunge cat mai repede dintr-un loc in altul, ci poate duce si la dezvoltarea de parcuri industriale sau de zone turistice“.
Valoarea evaluata si aprobata initial a fost de 15,6 milioane de lei, dar in urma licitatiei s-a reusit reducerea costurilor fara a afecta calitatea si echiparea complexului, asa cum a tinut sa atraga atentia directorul general Camion Logistic. Acesta a declarat ca nu se simte tocmai confortabil sa stie ca proiectul sau este primul care s-a deschis si a fost finalizat cu fonduri europene, deoarece „toata lumea se intreaba ce sfori am tras. Nu am tras nicio sfoara. Functionarii care analizeaza dosarele sunt foarte rigurosi, nu am avut voie sa gresim nici macar a doua cifra de dupa virgula, si poate de aceea alte proiecte nu sunt aprobate. Dar noi vroiam oricum sa construim aceasta locatie, functionam in Bucuresti cu un centru similar, deci banii europeni au fost doar o completare. Si a fost primul proiect pe fonduri europene finantat 100% de doua banci.“
Asta pentru ca, pe langa banii europeni, care intre timp au venit toti, Camion Logistic a beneficiat de sprijin, pentru diferenta de 30% si pentru TVA, de la Alpha Bank si Volksbank.
Inainte insa de aprobarea fondurilor europene, firma a investit peste doua milioane de euro in teren, pregatirea lui, conectarea la utilitati si obtinerea autorizatiilor, iar aceasta suma nu a fost inclusa in valoarea finantata.
Investitia a fost gandita pentru a fi amortizata in 12 ani, asa cum declara Ion Lixandru.
Camion Logistic intentiona …

Articole similare

Ad
Ad