In conditiile crizei de soferi cu care se confrunta intreaga Europa, tot mai multe companii se indreapta spre transportul intermodal, capitol la care, din pacate, Romania este inca la inceput. Totusi, romanii nu stau departe de aceste tendinte, asa ca Routier European Transport este prima companie cu capital romanesc care s-a decis sa organizeze un tren de semiremorci si containere ce pleaca de doua ori pe saptamana de la Oradea spre Germania. In acest proiect compania a investit anul trecut circa 3,6 milioane de euro cu o perioada de amortizare de sase ani, iar cererea tot mai mare a determinat-o deja sa gandeasca si alte rute precum Italia sau Franta.
Dupa ce a testat piata timp de aproape jumatate de an, Routier European Transport a decis anul trecut sa investeasca circa 3,6 milioane de euro intr-un proiect de transport intermodal.
In prima faza, compania a inchiriat 19 semiremorci deoarece nu detinea in flota proprie unitati compatibile cu transportul pe tren, noua containere si sapte sasiuri, pentru capetele de linie din Romania si Germania, pentru a testa serviciul de transport intermodal. O parte din vehicule au fost inchiriate cu posibilitatea de a fi returnate a doua zi, iar o parte au fost luate pentru sase luni. „La inceput aveam noua semiremorci atat la import, cat si la export, si cate trei autotractoare la fiecare capat de linie. Faceam noua curse dus-intors intr-o saptamana, ceea ce ar fi fost imposibil cu aceleasi resurse, asa ca de aici a reiesit o eficientizare a costurilor fixe totale.“ Dupa o testare de circa sase luni, in toamna anului trecut, compania a decis achizitia de semiremorci pentru transportul intermodal, respectiv 40 de unitati Krone si 20 Schmitz. Luna trecuta urmau sa inceapa discutiile pentru inca 50 de unitati. Pe masura ce au venit vehiculele noi, compania a renuntat la unitatile inchiriate. „Vehiculele noi sunt branduite si au specificatia care ne intereseaza pe noi“, a spus Rares Retegan. In plus, compania a mai cumparat 55 de cutii mobile si a crescut cu 18 numarul containerelor. Deci, in total, pentru transportul intermodal, compania are 27 de containere inchiriate, 55 de cutii mobile si 70 de semiremorci. Rares Retegan a explicat ca in transportul pe tren uzura semiremorcilor este mult mai mica decat la celelalte.