Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad

Pro si contra soferilor extracomunitari

Managerii de transport prezenti la Gala Tranzit au fost invitati sa raspunda la cateva intrebari legate de cele mai importante subiecte ale momentului, una dintre ele fiind daca angajarea de soferi extracomunitari ar putea fi o solutie pentru criza de forta de munca.
Numarul celor care au raspuns „nu“ a fost semnificativ mai mare decat al celor care au raspuns „da“, printre argumentele aduse de primii dintre ei numarandu-se faptul ca Romania are cea mai mare rata a fortei de munca apte, dar neocupate, din Europa (asistati social), ca legislatia este greoaie, dar ca in cazul unei schimbari si daca soferii ar fi instruiti corespunzator ei ar putea face fata, ca nu ar fi usor de comunicat cu ei, ca nu se potrivesc pentru anumite domenii de activitate – transport cu temperatura controlata, transport international sau pachete de servicii de transport si logistica in spatiul comunitar – sau ca pur si simplu, cu referire la conducatorii auto din tari asiatice, nu sunt potriviti pentru meseria de sofer.
 

Unul dintre manageri a detaliat chiar, amintind ca transportul in zona asiatica este haotic si nu prezinta siguranta nici in trafic, nici in ceea ce priveste integritatea camionului si a marfii. Iar trimiterea in Comunitate a unor astfel de conducatori auto despre care nu exista suficiente informatii si in cazul carora nu se pot lua masuri de protectie este foarte periculoasa pentru angajator.
Dintre managerii care considera ca soferii extracomunitari sunt o solutie unii chiar au deja astfel de angajati, iar altii nu au inca, dar au disponibilitatea de a lucra cu oricine doreste sa munceasca sau ar angaja soferi extracomunitari, dar pentru inceput doar pentru transport intern, din cauza numeroaselor bariere culturale si lingvistice. Unii manageri considera ca in conditiile actuale orice sofer este bun, iar altii spun ca, mai ales pentru firmele mici, aceasta ar fi o solutie potrivita daca s-ar rezolva partea legata de birocratie si ar creste numarul de locuri destinate fortei de munca extracomunitare in general, nu neaparat asiatice. Iar unul dintre respondenti s-a declarat pentru angajarea unor conducatori auto din afara UE, dar nu din Asia, ci din Ucraina sau Rusia.

Articole similare

Ad