Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Problema salariului minim din Germania este departe de a fi rezolvata

Dupa cum deja am anuntat, Comisia Europeana a declansat procedura de infringemenet impotriva Germaniei ca raspuns la decizia acestei tari de a extinde aplicarea legii salariului minim si asupra operatorilor de transport international care ating teritoriul Germaniei. „Aplicarea acestei masuri si asupra celor ce tranziteaza sau asupra celor ce deruleaza anumite operattiuni de transport in Germania nu se poate justifica din momen ce creeaza bariere administrative disproportionate si impiedica piata interna sa functioneze cum se cuvine“, se arata in comunicatul Comisiei, care considera ca pot fi gasite alte masuri de protectie sociala care sa permita existenta unui mediu concurential corect permitand in acelasi timp miscarea libera a bunurilor si serviciilor.
 

Germania are la dispozitie doua luni sa raspunda argumentelor aduse de CE. In cadrul unui eveniment ce a avut loc recent in Portugalia, Joao Aguiar Machado, directorul departamentului general pentru mobilitate si transport din cadrul CE (DG MOVE), a spus ca acele companii care transporta bunuri in Germania nu ar trebui sa fie afectate de legea salariului minim, accentuand ca CE nu este impotriva implementarii unui salariu minim, idee pe care de fapt o sustine, doar ca nu este de acord ca acesta sa fie aplicat si in sectorul transporturi internationale. „In opinia noastra tranzitul dintr-o tara europeana in alta tara membra nu ar trebui sa faca subiectul acestei legi, altfel nu este respectata libertatea de a furniza servicii fara a exista granite“, a mai aratat acesta
Jan Nemec, reprezentantul IRU a aratat ca transportatorii din tarile unde salariul este mai mic s-au confruntat cu o crestere importanta a costurilor, dand exemplul unei companii cu zece camioane, din Cehia, care, intr-un an ar avea cheltuieli mai mari cu 65.000 euro ca urmare a aplicarii MiLoG. Daca acolo salariul mediu al unui sofer este de 900 euro pe luna, acesta ar urma sa creasca cu 539 euro.
O problema majora asociata MiLoG este slaba informare pe care a facut-o Germania. Niste informatii detaliate privind aceasta lege si modul de aplicare ar fi fost esentiale ca urmare a faptului ca sistemul de salarizare este diferit de la o tara la alta. Transportatorii straini s-au confruntat cu dificultati in a declara soferii care vor ajunge in Germania. A fost pus la dispozitie un singur numar de fax care s-a si blocat imediat ca urmare a solicitarilor numeroase. Mai mult, toate documentele legate de aceasta lege au fost disponibile doar in germana. Transportatorii trebuie sa pastreze o contabilitate separata pentru soferii care ajung in Germania. Jan Nemec a aratat ca o companie britanica a platit pentru traducerea acestor documente 12.000 de euro. „La Bruxelles e nevoie de mult timp pentru orice. Germania are la dispozitie doua luni sa raspunda la actiunea intreprinsa de Comisia Europeana dupa care in alte cateva luni acest raspuns va fi analizat, asa ca ma tem ca aceasta situatie va mai continua o vreme“, a mai afirmat reprezentantul IRU.
Germania este a 22-a tara care a stabilit un salariu minim.

Articole similare

Ad