AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Problemele cu autogarile isi au originea in legislatia deficitara

Pe 1 octombrie vor incepe controale sustinute si in autogari, si pe traseu. Este binecunoscut faptul ca operatorii au luat mai multe curse pe un traseu si efectueaza de fapt mai putine. Este normal ca acolo unde nu se efectueaza anumite curse sa se ofere posibilitatea altui transportator sa le opereze, este de parere inspectorul de stat sef ISCTR. „Vom ridica licente acolo unde nu se fac curse.
 

Nu vrem sa facem abuzuri, dar nu este normal sa va acoperiti anumite curse cu altele. Este adevarat ca programul de transport poate fi imbunatatit, dar deocamdata nu poate fi incalcat.“
Daniel Serbanescu, sef serviciu in cadrul Autoritatii Rutiere Romane, a indemnat transportatorii sa respecte graficele de circulatie si sa opreasca doar in locurile prevazute in grafice. „Este adevarat ca sunt probleme cu autogarile, dar in general s-au rezolvat. Am intervenit acolo unde operatorii au facut sesizari privind refuzul de a intra in autogara. Din pacate, legea este ambiguu facuta, pentru ca nu ofera decat optiunea de amendare. Sper sa nu ajungeti la varianta refuzului total de intrare in autogara. Am vorbit punctual cu toti cei in cazul carora au fost semnalate probleme.“
Unii dintre operatori ar dori ca acolo unde sunt probleme sa schimbe autogara prevazuta in programul de transport, dar legal acest lucru nu se poate face la ora actuala. Pe de alta parte, cei care detin autogari semnaleaza ISCTR sa ii sanctioneze pe transportatorii care nu intra in autogara si fac statii in alta parte. Astfel ca inspectorul de stat sef i-a incurajat pe carausi sa incerce sa isi rezolve impreuna problemele si sa ajunga la un numitor comun. „Un transport civilizat se face fara sa dam amenzi, dar trebuie sa respectam si legea“.
Trebuie recunoscut insa faptul ca autogarile au aparut ca ciupercile dupa ploaie si aproape in fiecare statie a fost ridicata o autogara, in care operatorii care au statie acolo trebuie sa intre. Iar intrarile si iesirile sunt foarte scumpe, a atras atentia Costel Munteanu (Patru Plus Trans).
Acest lucru a fost confirmat si de Daniel Serbanescu. In momentul de fata insa, conform legislatiei, „intr-o localitate unde nu a existat autogara si a fost infiintata una noua, ARR este obligata sa modifice graficele de circulatie. Ar trebui modificata legislatia in sensul in care conditiile de autorizare ar trebui inasprite. Chiar si din simplul motiv ca unele autogari arata corespunzator si isi merita statutul de autogara, in timp ce altele sunt intr-o stare deplorabila.“

Articole similare

Ad