Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Procedura greoaie de recuperare descurajeaza operatorii

Supra-acciza introdusa la 1 aprilie atarna greu in costurile de operare ale transportatorilor. Cu toate acestea, din cauza procedurii greoaie si a documentatiei „stufoase“ pe care trebuie sa o depuna pentru a solicita returnarea banilor, multi se lipsesc sa mai ceara ceva. Cei care se hotarasc sa mearga mai departe cu recuperarea accizei trebuie sa se inarmeze cu rabdare si sa fie atenti la toate „chichitele“ legislative.
 

Autoritatea Rutiera Romana s-a pregatit din timp pentru a administra schema de returnare a accizei, conform Hotararii 537/2014, pe site-ul institutiei fiind incarcate deja informatii si raspunsuri la intrebari frecvente. Insa pana la jumatatea lunii septembrie fusesera depuse doar 230 de dosare la nivel national pentru inscrierea in Registrul electronic al operatorilor economici si al flotelor eligibile pentru restituirea de accize (din care 176 au primit raspuns favorabil), si alte noua dosare pentru returnarea accizei.
Marius Melinte, reprezentantul ARR la conferinta de la Sibiu, a prezentat trei cauze principale pentru respingerea dosarelor: utilizarea cardurilor de gestiune a alimentarilor nepersonalizate cu numarul de inmatriculare al vehiculului in cazul operatorilor care alimenteaza de la statiile de distributie (personalizarea cardurilor fiind pana recent doar optionala in contractele cu furnizorii de carburant), lipsa debitmetrului electronic la rezervoarele statiilor de incinta si expirarea certificatelor de atestare fiscala la momentul depunerii dosarelor.
Melinte a mai atras atentia asupra faptului ca la solicitarea restituirii accizei, indiferent daca se alimenteaza de la statii sau din rezervoare proprii, operatorii trebuie sa faca dovada platii integrale a facturilor prin instrumente de plata bancare. Intre suma de plata si documentele doveditoare nu trebuie sa fie nicio diferenta, oricat de mica. Asadar, atentie sa corespunda documentele chiar si atunci cand motorina se achita prin ordine de plata succesive.
Este bine de stiut faptul ca sunt acceptate si inelele, cu respectarea conditiilor prevazute in HG 537. De asemenea, in cazul rezervoarelor proprii, trebuie obtinute certificate de calibrare eliberate de Biroul Roman de Metrologie Legala. Transportatorii vor depune pe proprie raspundere majoritatea documentelor, iar controlul va fi facut intotdeauna de ANAF, nu de ARR.
Toate aceste conditii sunt doar niste bete in roate, sunt de parere carausii. Personalizarea cardului este prea putin importanta, atata timp cat operatorul are oricum obligatia sa justifice in mod transparent activitatea desfasurata si combustibilul consumat, pentru a solicita returnarea accizei. Gheorghe Ghitulescu, administratorul Comanto 94, apreciaza ca este irelevanta calibrarea bazinului in care se depoziteaza motorina. „Obiectivul este sa se demonstreze ca ceea ce s-a achizitionat s-a si distribuit. Iar acest lucru se face electronic. Cantitatea de combustibil este inscrisa pe factura si, evident, niciun transportator nu va lua …

Articole similare