Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Producatorii turci se concentreaza pe export

Cea de-a opta editie a Busworld Turcia, organizata de Busworld International si partenerul sau local HKF Trade Fairs, a avut loc pe 5-7 martie 2020, la Istanbul Expo Center. Evenimentul, care are loc odata a doi ani, a revenit in capitala economica a Turciei, dupa ce in 2018 s-a desfasurat la Izmir. In paralel a avut loc si cea de-a patra editie a Busworld Academy Congress, cu tema „sistemele sustenabile de transport pentru orase inteligente”. Piata de autobuze si autocare din Turcia este dupa al doilea an de declin, timp in care producatorii locali au performat pe pietele de export, in incercarea de a echilibra fluxurile de productie. Chiar daca nu au expus toti constructorii de vehicule prezenti cu fabrici pe piata locala, furnizorii de componente si subansamble au fost bine reprezentanti la Busworld si s-a inregistrat si o participare romaneasca. 
 
Piata de autobuze si autocare din Turcia a incheiat al doilea an de evolutie negativa si se asteapta sa creasca usor in 2020. Segmentul autobuzelor urbane a scazut in 2019 cu 58%, iar cel al vehiculelor de 7-9 m lungime, cu 42%. Cele mai multe achizitii din ultimii doi ani au fost facute de catre guvernul turc si au avut in principal un singur castigator – BMC. Operatorii privati au taiat aproape complet investitiile si in autocare, in conditiile in care dobanzile la credite si leasing au crescut alarmant in 2018, din cauza devalorizarii lirei turcesti. In primele doua luni ale acestui an s-a vazut insa un interes sporit din partea transportatorilor pentru innoirea flotelor, care, ce-i drept, s-au invechit intre timp.
Otokar a incheiat 2019 cu o cifra de afaceri de 2,4 miliarde de lire turcesti, in crestere cu 45% fata de anul precedent. Desi unul din trei autobuze inmatriculate in Turcia in 2019 a fost Otokar, nu mai putin de 80% din productie este destinata in prezent exportului, in conditiile in care piata locala se situeaza in continuare la un nivel scazut. Anul trecut s-a finalizat livrarea autobuzelor catre Bucuresti, au fost livrate 40 de unitati din cele 240 comandate de catre Malta si au fost castigate licitatii noi in Italia, Serbia si Iordania. Cea mai mare flota europeana de autobuze Otokar ramane in Franta – 2.200 de unitati. Cele mai bine vandute modele Otokar in Europa sunt Kent C Navigo U si Territo U, in timp ce pe piata locala este lider Navigo Sultan. Anul acesta a debutat cu semnarea acordului de colaborare cu Iveco Bus, pentru productia de autobuze Iveco destinate pietelor din Europa de Est, Africa, Asia si Orientul Mijlociu la fabrica Otokar de la Sakarya (Turcia). Primele vehicule, propulsate cu motoare Fiat Powertrain Industrial, vor fi disponibile in 2021.

Articole similare