Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Program de transport pana in 2013

Ordonanta 27/2010 modifica OUG 109/2005 referitoare la mentinerea valabilitatii programelor de transport prin servicii regulate in trafic judetean si interjudetean pana la 30 aprilie 2013, spre deosebire de cerintele operatorilor de transport, care presupuneau prelungirea programelor pana in 2014.
Potrivit noii Ordonante 27/2010, programele de transport judetean, prin care se stabilesc traseele pentru transportul de persoane prin servicii regulate, vor fi aprobate de Consiliile Judetene.
 

In plus, Consiliile Judetene, Consiliul General al Municipiului Bucuresti si Consiliile Locale au atributia de a aproba programele de transport rutier public de persoane in trafic judetean, insa dupa avizarea de catre autoritatea competenta, pentru armonizarea cu programul de transport interjudetean care va fi in continuare aprobat de ARR, dar care are obligatia de a consulta organizatiile patronale reprezentative pentru domeniul transporturilor rutiere. Problema numarului de locuri din certificatul de inmatriculare nu este reglementata nici de noua ordonanta. Ceea ce inseamna ca se vor aplica in continuare amenzi pentru ghizi si pentru echipajele formate din doi soferi, pentru ca locurile lor nu apar mentionate in certificatele de clasificare pe stele/categorii, iar conform legii numarul persoanelor transportate nu trebuie sa depaseasca numarul locurilor pe scaune inscris in certificatele respective.
O alta noutate adusa de noul cadru legislativ consta in faptul ca un operator de transport caruia i s-a atribuit o cursa/traseu are la dispozitie cinci zile pentru solicitarea eliberarii licentei de traseu la agentia teritoriala, iar in termen de 30 de zile de la data solicitarii traseul va fi disponibil la urmatoarea sedinta de atribuire, insa masura este considerata de UNTRR nefundamentata si fara corespondent in OG 27/2010.
In cazul unor abateri care au dus la suspendarea copiei conforme a licentei de transport, operatorul de transport are la dispozitie 10 zile pentru a depune copia la sediul agentiei ARR emitente, iar nerespectarea masurii duce la o prelungire a perioadei de suspendare cu 60 zile, care se adauga perioadei initiale de sase luni, care „poate scoate un transportator de pe piata“, se arata in observatiile UNTRR cu privire la noile norme.
Iar, dupa doua abateri repetate de la obligatiile prevazute in articolul 133 lit. d), care revin companiilor de transport, se aplica masura retragerii licentei de transport, care elimina dispozitiile privind retragerea licentei la cinci abateri, prevedere care, potrivit UNTRR, nu are temei.
Pentru obtinerea unei licente pentru activitatile conexe transportului rutier desfasurate in autogari, noul text de lege impune indeplinirea conditiilor de ordin material, onorabilitate si competenta profesionala. „Conditia de baza materiala este indeplinita daca intreprinderea dispune de casa de bilete si abonamente, birou de miscare si informatii, minimum doua peroane pentru autobuzele care pleaca/sosesc in/din cursa, grup sanitar propriu cu minimum doua cabine, sala de asteptare pentru publicul calator, cu cel putin 20 de locuri pe scaune si o suprafata echivalenta de minimum un metru patat pentru fiecare loc pe scaun, spatiu pentru depozitarea bagajelor publicului calator, dotat cu rafturi pentru depozitarea in mod corespunzator a bagajelor, afisaj pentru informarea publicului calator, inclusiv la fiecare peron, calculator si conexiune la internet.“ Pentru a accepta aceste conditii, UNTRR, ca organizatie patronala reprezentativa, a cerut o fundamentare a lor. In plus, noul cadru legislativ stabileste ca solicitarea privind infiintarea sau desfiintarea unei autogari se aproba de catre administratia publica locala.
Pentru traseele dintre municipiul Bucuresti si judetul Ilfov, plecarile, sosirile si opririle in tranzit se realizeaza din/in autogari/statii publice stabilite de administratia publica locala.

Articole similare

Ad