Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Proiecte de constructii sunt, dar trebuie sa vina si banii

Industrial Construct lucreaza 80% pentru firme de stat – mai ales Apele Romane, dar si pentru primarii – si are 6-7 santiere in lucru in intreaga tara – in Bacau, Neamt, Mures, Bihor si Alba. Toate proiectele sunt castigate la licitatie, unde Industrial Construct participa atat pe cont propriu, cat si in asocieri, si uneori are si subcontractori. Avantajul de a lucra cu societati de stat este bine cunoscut – lucrarile au o anvergura mai mare – dar la fel si dezavantajul – termenele de plata sunt si ele mari – uneori pot fi de o luna, dar cel mai des ajung la 6-12 luni. „De aceea apelam la finantari. Probleme cu incasarile sunt peste tot, dar sa speram ca acum o sa avem un plus de ajutor. Ca pana acum de la stat nu am primit niciodata vreun sprijin, in afara de masura cu impozitarea salariilor, care chiar ne-a prins bine, nu atat pentru a atrage forta de munca, deoarece nu am fost deficitari la acest capitol, ci pentru a putea da salarii mai mari, pe care, cu taxele de dinainte, nu le puteam da. Or, in constructii se lucreaza 10-12 ore/zi, munca este grea, deci este important ca si salariile sa reflecte asta pentru a ne pastra oamenii buni“, este de parere directorul general Sorin Ciufudean.
Acesta crede ca un ajutor similar acordat altor industrii le-ar spori si lor competitivitatea si ca, in special in transporturi, domeniu in care a lucrat pana in 2005, ar fi binevenit, pentru ca se lucreaza de multi ani la tarife prea mici fata de costuri. „In 2005 am oprit orice activitate de transport international pentru ca nu mai renta. Nici acum nu inteleg multi ca daca iei carburantul cu 1,2 euro/l si lucrezi cu 0,9 euro/km nu ai cum sa te dezvolti. Si ar fi bine ca statul sa se gandeasca la forme de sprijin si facilitati pentru firmele din domeniu, deoarece transporturile au o pondere mare in PIB si in exporturile Romaniei.“

Articole similare

Ad
Ad