AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement

Proiectul de modificare a OG 37/2007, in consultare publica

Intrucat o parte din prevederile noului regulament european 1054 au termen scurt de punere in aplicare, fiecare stat membru are obligatia sa transpuna rapid in legislatia nationala modificarile adoptate de Parlamentul European, pentru a crea cadrul de aplicare a acestora. Astfel, Ministerul Transporturilor (MT) a elaborat, cu titlul de urgenta, proiectul de modificare a OG 37/2007, care reglementeaza cadrul de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere si de odihna ale conducatorilor auto si utilizarea aparatelor de inregistrare a activitatii acestora. Proiectul a fost incarcat pe site-ul MT pe 18 august pentru consultare publica (data limita de primire a observatiilor fiind 31 august) si stabileste cadrul de aplicare pentru regulamentul 1054/2020, dar face si o corelare intre OG 37 si clasificarea unor incalcari ale legislatiei sociale in transportul rutier, prevazuta in regulamentul 403/2016, care modifica 1071/2009.

Cuantumurile amenzilor pentru diferitele tipuri de abateri au ramas aceleasi din OG 37, cu mentinerea posibilitatii de plata a jumatate din suma in 48 de ore. Chiar daca transportatorii romani au solicitat adoptarea unor amenzi mici, in semn de protest fata de Pachetul Mobilitate 1, lucrurile nu sunt chiar asa de simple. Comisia Europeana ar putea respinge actul normativ si solicita reevaluarea acestuia, pe motivul nerespectarii principiului proportionalitatii. Oricum Romania are o situatie atipica, deoarece in legislatia europeana toate amenzile sunt date operatorului de transport (si daca se constata vina soferului compania are dreptul sa se indrepte impotriva acestuia pentru recuperarea prejudiciului), in timp ce la noi este amendat, in principal, soferul.

La inchiderea editiei, proiectul urma sa intre in dezbatere la comisia de dialog social. In paralel cu demersurile de adoptare a ordonantei de urgenta, MT este in legatura cu Reprezentanta Romaniei la UE, pentru a vedea cum a fost transpus regulamentul 1054 in legislatia celorlalte state membre, mai ales ca vesticii isi doresc sa inceapa cat mai rapid controalele.

Articole similare