Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Proiectul „Modernizarea infrastructurii și protecția mediului în Portul Constanța – PROTECT“ a fost finalizat

A fost finalizată o nouă stație de tratare a apelor uzate colectate de la nave, reprezentând ultima etapă a proiectului „Modernizarea infrastructurii și protecția mediului în Portul Constanța – PROTECT“. Stația este amplasată pe o platformă nou creată în cadrul proiectului. Proiectul „Modernizarea infrastructurii și protecția mediului în Portul Constanța – PROTECT“ este finanțat prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility). Bugetul total al proiectului este de 15,03 milioane euro din care: 85% rata de finanțare CEF și 15% contribuție de la bugetul de stat.      

Prin intermediul proiectului au fost realizate:

  • a. Modernizarea infrastructurii portului Constanța prin prelungirea în aliniament a cheului de acostare existent, aferent Danei DA2, cu o lungime de 130 m și crearea unei platforme în spatele noului front de acostare, cu o suprafață de 4.370 mp, pentru echiparea cu diverse utilități necesare proceselor tehnologice specifice navelor tehnice;
    b. Amplasarea de echipamente și utilități pe platforma nou creată, inclusiv o nouă instalație de tratare a apelor uzate colectate de la nave, în scopul separării și tratării acestora;
  • c. Îmbunătățirea accesului maritim în Portul Constanța prin înnoirea și modernizarea sistemului de semnalizare aferent bazinelor portuare și a șenalului navigabil;
  • d. Modernizarea parcului de nave tehnice al Portului Constanța prin achiziția unei nave tanc autopropulsat 500 TDW multifuncționale, pentru colectarea deșeurilor de la nave. Nava multifuncțională Nereus are 500 tone deadweight, o viteză de 11 noduri, performanțe de navigație ridicate și asigură preluarea reziduurilor petroliere și a apelor uzate de la navele aflate în porturile maritime românești și în rada acestora.

„Proiectul PROTECT îmbunătățește accesul maritim în portul Constanța, CN APM SA înnoind și modernizând sistemul de semnalizare aferent bazinelor portuare și șenalului navigabil. Necesitatea implementării acestui proiect a rezultat din obligația CN APM de a asigura, în calitate de administrație portuară, o serie de facilități privind infrastructura, condițiile de mediu și de siguranță a navigației“ a declarat Florin Vizan, directorul general al CN APM SA. Protecția mediului în domeniul transporturilor este o prioritate a Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, ministrul Sorin Grindeanu susținând implementarea acestui proiect în portul Constanța, cu impact și în siguranța navigației.

Articole similare

Ad