Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Promisiunile producatorului, confirmate de clienti

Volvo Trucks propune din 2019 un motor turbocompound (TC) de 460 sau 500 CP, cu un cuplu mai mare cu 300 Nm, dezvoltat cu 100 rpm mai jos decat in cazul propulsorului D13 Euro 6, care permite o eficienta mai mare in operare si o manevrabilitate mai buna la urcarea dealurilor. Acesta este inclus in pachetul I- Save, alaturi de softul optimizat pentru schimbul treptelor de viteze, I­Cruise cu I­Roll (un Cruise-Control imbunatatit pentru a folosi cat mai eficient rularea libera), noul I-See bazat pe harti digitizate actualizate, puntea spate noua, care transmite puterea motorului catre rotile vehiculului cu un coeficient de frecare redus, pompa de servodirectie cu debit variabil, ce poate avea un efect pozitiv asupra economiei de combustibil, si functia de oprire automata a motorului dupa 2,5 minute de functionare la ralanti.


Pentru a convinge in legatura cu performantele pe care le promite noul I-Save, Volvo Trucks l-a testat in conditii reale, impreuna cu clienti de-ai sai, inclusiv din Romania, iar rezultatele – care i-au surprins chiar si pe cei ce reusisera deja sa atinga niveluri record de consum pe care nu le mai credeau usor de depasit – le puteti vedea in cele ce urmeaza.

Economie de 3 l/100 km si parcurs anual mai mare
Firma pitesteana Eliton a testat camionul Volvo FH cu I-Save pe doua trasee destul de grele, trecand Alpii si Pirineii, „si consumurile au fost neasteptat de bune“, asa cum declara directorul general Catalin Marinescu. Concret, reducerea consumului a fost de circa 10% in cazul motorinei si de aproximativ 40%, „fabuloasa“, in cazul AdBlue, performante posibile datorita noului motor Turbo Compound ce sta la baza tehnologiei I-Save, si care permite si cresterea vitezei medii. Asadar, „din punctul nostru de vedere este o tehnologie foarte reusita, iar soferii sunt si ei incantati de cuplul crescut si de performantele noului propulsor“.
In plus, directorul de transport Eliton, Iulian Andreica, remarca faptul ca reducerea cu 10% a costurilor carburantului (adica peste 3 l/100 km, diferenta de consum dintre camioanele Eliton din 2018 si 2019 – ce reprezinta 95% din flota totala a firmei – si cele din generatia anterioara cu motorizare Step C, care nu au I-Save, mergand pe aceeasi ruta si cu aceiasi soferi) reprezinta cel mai mare pas facut in acest sens de un producator de camioane. Si viteza medie mai ridicata face ca autovehiculele sa depaseasca 200.000 km/an, ceea ce ajuta la amortizarea rapida a investitiei. In concluzie, „cresterea flotei se va realiza, cu siguranta, cu noul produs“.

Viteza medie mai mare cu 2 km/h
Gabriel David, directorul general Kalomin, a avut de la inceput incredere in noua tehnologie I-Save si a comandat doua camioane astfel echipate, care intre timp au ajuns la 60.000 km fiecare, iar „surpriza a fost ca ele consuma cu 3 l/100 km mai putin decat acelasi model Volvo FH cu motorizarea anterioara“.
Si in acest caz reducerea consumului de AdBlue a fost de circa 40% datorita cuplului motor mai mare, care permite si cresterea cu aproximativ 2 km/h a vitezei de deplasare, „ceea ce ne ajuta sa ne realizam obiectivele, deoarece transportam marfuri perisabile si avem nevoie de viteza medie ridicata“.
Unul dintre asociatii firmei, Ionut David, a participat la una dintre competitiile internationale Volvo Trucks organizate pentru cei mai economici soferi din lume, ocupand locul secund in intrecerea europeana, astfel ca economia de combustibil este un parametru urmarit foarte atent de conducerea firmei prahovene. Kalomin are un parc auto de peste 60 de camioane, majoritatea Volvo Trucks, cu o vechime de maximum patru ani. Camioanele firmei parcurg anual 130.000 pana la 250.000 km cu echipaj, astfel ca amortizarea diferentei de pret dintre camioanele noi cu I-Save si cele de generatie Euro 6 Step C se amortizeaza chiar mai repede.

Economie si mai mare in conditiile de transport din Finlanda
Pentru performantele Volvo FH cu motor nou si I-Save depun marturie si clienti din afara Romaniei. Antti Airaksinen, CEO al companiei finlandeze Kuljetusliike Antti Airaksinen Oy – care achizitioneaza anual circa doua milioane de litri de motorina – declara ca un consum mediu cu 4 l/100 km mai mic, asa cum permit noile camioane Volvo, inseamna peste 9.000 de euro la fiecare 200.000 km. Iar la asta se adauga economia semnificativa de AdBlue, dar si faptul ca soferii sunt la fel de incantati de noul model, deoarece cuplul mai mare permite urcarea mai usoara a dealurilor.
Demn de precizat este faptul ca in cazul acestei firme camioanele chiar sunt folosite intensiv, pe ruta Helsinki-Kuopio, in trei schimburi pe zi, sase zile pe saptamana, ceea ce inseamna un parcurs anual de 180.000-250.000 km.

Un consum greu de batut de un alt camion
Firma spaniola de familie Manuel Gonzalez Transportes a testat noul Volvo FH cu I-Save intr-un moment in care conducerea sa credea ca a facut tot ce se putea pentru a reduce consumul de carburant. Iar noile camioane cu motor de 13 l au permis stabilirea unui record de 24 l/100 km, care se asteapta sa scada si mai mult. Astfel ca, in opinia lui Tomas Fernandes, CEO-ul companiei, „Volvo FH cu I-Save va fi greu de invins“.
Firma face transport pentru industriile automotive, farmaceutica s.a. si reuseste sa obtina consumuri foarte bune – un deziderat esential intr-un domeniu in care marja de profit este atat de mica – in primul rand prin adaptarea camioanelor la tipul de marfa incarcata si la greutatea ei.

Economie de carburant de 7-10% si de AdBlue de 30-40%
Operatorul francez Gautier Fret Solutions (GFS) a testat noul camion Volvo cu I-Save timp de un an si a obtinut o reducere medie de 2-3 l/100 km, adica de 7-10% comparativ cu alte camioane din flota, in conditiile in care si consumului de AdBlue este redus cu 30-40%.
Compania are 220 de camioane, face transport just-in-time in nord-vestul Frantei si este client Volvo din 1964, timp in care a testat diverse modele de camioane si motorizari. Camioanele ajung la 15.000-20.000 km/luna, iar carburantul este unul dintre cele mai mari costuri ale firmei, astfel ca aceasta solutie de scadere a cheltuielilor, alaturi si de I-See, a fost mai mult decat binevenita, asa cum declara Jean-Yves Gautier, CEO-ul GFS.

Articole similare