Rata de rezervare a unui petrolier Aframax pentru a încărca într-unul dintre porturile Rusiei de la Marea Baltică către Europa de Vest aproape s-a triplat joi față de ziua precedentă, potrivit comercianților și agenților navali.
Cea mai mare parte a țițeiului emblematic al Rusiei din munții Urali, care se încarcă în porturile din nordul Europei, este de obicei vândută cumpărătorilor din vest, deși uneori ajung în China și India.
„Am auzit că rafinăriile nu mai cumpără petrol din Urali și mulți armatori spun că nu sunt siguri dacă vor face escală în porturile rusești – Marea Neagră sau Marea Baltică”, a spus un cumpărător european de la rafinării. În timp ce băncile rusești au fost lovite de noi sancțiuni din partea SUA și Marea Britanie, rămâne de văzut dacă țițeiul va fi sancționat direct, sectorul energetic global fiind îngrijorați despre faptul că sancțiunile pot perturba grav aprovizionarea.
Se pare că orice extindere suplimentară a sancțiunilor ar putea interzice anumite livrări de petrol și combustibil rusești și ar putea declanșa o luptă a comercianților pentru a asigura aprovizionări alternative care ar putea bloca navele în călătoriile către exportatorii din afara regiunii Mării Negre.
Tarifele cisternelor de combustibil din Statele Unite către Europa au crescut cu peste 8% joi, ajungând la cel mai ridicat nivel din mai 2020. Costul de alimentare cu combustibil la cel mai mare hub de alimentare din lume, cel din Singapore, a crescut cu 6% joi, la 555 de dolari pe tonă, cel mai ridicat nivel din 2019.
Foto: seanews.com.tr