Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Renault divulgă 4EVER Trophy la Salonul Auto de la Paris 2022

Renault, marcă istorică de mobilitate și pionierul vehiculelor electrice în Europa, divulgă al doilea model emblematic ce a primit o versiune electrică în timpul Renaulution, după Renault 5 Prototype la standul Renault de la Salonul Auto de la Paris. Show-car-ul 4EVER Trophy marchează sărbătorirea celei de-a 25-a aniversări a raliului umanitar 4L Trophy.

Exteriorul modelului 4EVER Trophy este unul robust, iar legăturile stilistice cu predecesorul său 4L sunt pronunțate. Astfel, vehiculul a readus în prim-plan renumita siluetă, forma capotei de la faimosul „spate înclinat” până la bara de protecție, precum și geamul lateral, poziționat deasupra roții din spate, sub forma unui trapez rotunjit. În față, lateralele sunt fără elemente optice sau stilistice, iar aripile ascund ușor pasajele roților pentru a se termina pe scut.

Vehiculul seamănă cu acel stil „retro”, care îmbină cu armonie restul liniei, sofisticat și tehnologic, cu generoase curbe și grile atent elaborate. Micile detalii „ultra tech” ce completează precizia și modernitatea se pot vedea la conexiunile dintre spițe și caroserie, precum și la marginea șlefuită din jurul plafonului.

4EVER Trophy are platformă CMF-BEV, la fel ca viitorul Renault 5, dedicat vehiculelor electrice din segmentul B, care permite performanțe de autonomie, acustică și dinamică fără a compromite designul.

„4L este un mit. Și miturile nu mor niciodată! Astăzi ne dorim să găsim această dimensiune universală a lui 4L, o mașină pe care toată lumea o poate iubi, într-o reinterpretare modernă și electrică a lui Renault 4.”,

a declarat Luca de Meo, Chief Executive Officer RENAULT S.A.

Chiar dacă, 4EVER Trophy a primit o interpretare modernă la faruri fiind echipate cu tehnologia Matrix LED, iar stopurile au fost redesenate și au luat formă de capsulă, acestea au rămas ușor de recunoscut cu istoricul 4L. Partea inferioară de culoare Gun Metal Silver este gândit cu un design proiectat pentru spații mari. Curelele portbagajului, arcurile amortizoarelor și emblemele roților au o alură specială de culoare Alu Silver și tente de Magenta. De asemenea, capota are o ieșire mare de aer, optimizată pentru funcționarea radiatorului situat în partea centrală a barei de protecție, deși îmbinarea frontală este foarte mică.

Modelul deține o anvelopă de rezervă, lopată și tălpi auto antiderapante în secțiunea superioară a ușii din spate amplasată pe acoperișul din fibră de carbon. Panourile vaste de protecție a caroseriei de pe secțiunea inferioară au un spațiu de 20 cm în jurul pasajelor roților. Lățimea roților de 753 mm montate pe jante de 19 inch pune în evidență caroseria înaltă. Roțile au câte un compresor vizibil ce poate fi reglat din interiorul mașinii pentru a adapta presiunea anvelopelor în funcție de drum. Pentru a oferi o mai mare protecție bateriei, situată în mijlocul șasiului, a fost întărită partea inferioară.

Chiar dacă, 4EVER Trophy este în mod clar o mașină off-road prin natura sa, a fost concepută astfel încât să te poți bucura la volanul ei pe orice drum, fără niciun fel de griji. Viitorul 4L electric își propune să fie la fel de versatil, precum a fost odată predecesorul său sau cum a fost întotdeauna din 1962.

Specificațiile tehnice Renault 4EVER Trophy: Lungime – 4,160 mm; Lățime – 1,950 mm; Înălțime – 1,900 mm; Ampatament – 2,570 mm; Anvelope față și spate – 255/55R19; Motor – motor sincron complet electric.

„Pentru a aduce Trofeul 4Ever în epoca modernă, am insuflat formei sale simple sofisticare tehnologică. Toate aceste ingrediente au fost modelate cu atenție, adăugându-se o notă de modernitate și rafinament, astfel încât designul rezonează cu cei care sunt deja familiarizați cu 4L, dar și cu generațiile mai tinere care poate nu știu nimic despre istoria remarcabilă a mașinii.”,

a completat Gilles Vidal, Vice-Preşedinte Renault Design.

Renault 4 atrăgătoare pentru bărbați și femei, este o mașină multifuncțională pentru călătorii, escapade, transport sau muncă, precum și pentru multe altele. În ultimii 60 de ani, au fost vândute peste 8 milioane de unități în peste 100 de țări. Deși producția a fost în urmă cu 30 de ani, „4L” a rămas în atenția reflectoarelor, iar în prezent se situează printre primele vehicule youngtimer. Totodată, și versiunea 4L Trophy a demonstrat rezistența și versatilitatea în fiecare zi, timp de 25 de ani. Scopul companiei este ca 4L electric să fie la fel de versatil, precum a fost predecesorul său din 1962.

Articole similare

Ad