În primul semestru al lui 2025, Grupul Renault a raportat o cifră de afaceri de 27,6 miliarde de euro, în creștere cu 2,5%, potrivit rezultatelor financiare preliminare. Marja operațională a atins 6% din cifra de afaceri a Grupului, iar fluxul de numerar liber (free cash flow), 47 de milioane de euro (inclusiv o variație negativă semnificativă a fondului de rulment de aproximativ -900 milioane de euro, excluzând impactul fiscal). Rezultatele au fost influențate de performanțele sub așteptări determinate de volumele de vânzări sub nivelul anticipat, de presiunea comercială crescută pe fondul declinului pieței de retail și de vânzările sub anticipări de vehicule comerciale ușoare.
Nivelul creanțelor a fost afectat de decalajele facturării în ultimele câteva zile ale lunii. Această variație negativă a fondului de rulment în prima jumătate a lui 2025 a fost determinată și de creșterea stocurilor de vehicule față de finalul lui decembrie 2024, ca urmare a vânzărilor mai mici decât au fost preconizate pentru iunie. Cu toate acestea, stocurile totale ale grupului (producători + dealeri independenți) s-au situat la 530.000 de vehicule la finalul lui iunie, în scădere comparativ cu martie 2025 (560.000 de vehicule).
Grupul Renault și-a revizuit perspectivele pentru exercițiul fiscal 2025, având în vedere deteriorarea dinamicii pieței auto, creșterea presiunilor concurențiale și anticiparea unei noi scăderi a pieței de retail, estimând o marjă operațională de aproximativ 6,5% (anterior ≥7%) și un flux de numerar liber între 1 miliard și 1,5 miliarde de euro (anterior ≥ 2 miliarde de euro).
În acest context, Grupul Renault își menține politica comercială riguroasă, axată mai degrabă pe crearea de valoare decât pe volum, pentru a proteja lansările de produse și a-și consolida planul de reducere a costurilor pe termen scurt, accelerând în același timp inițiativele structurale. Planul are la bază în principal reducerea cheltuielilor generale și administrative (SG&A), precum și a costurilor de producție și R&D. Mai multe detalii vor fi anunțate în raportul privind rezultatele semestriale.
În vederea acestor provocări tot mai competitive, Grupul Renault mizează pe fundamente solide, precum modelul de afaceri flexibil și agil care răspunde cererii de vehicule termice, hibride și electrice indiferent de ritmul tranziției energetice. De asemenea, aceste fundamente include și gama atractivă de vehicule pentru piețele europene și internaționale susținute de șapte lansări și două facelift-uri în 2025, precum și de cele zece modele noi și două facelifturi din 2024. Concentrarea pe cel mai profitabil canal, vânzările către persoane fizice în Europa (cu 15 puncte procentuale peste media pieței). Controlul strict al valorilor reziduale, între 4 și 13 puncte procentuale peste media concurenței europene. Un portofoliu de comenzi important în Europa, echivalent cu aproximativ două luni de vânzări, reflectând succesul modelelor lansate. Totodată, cuprinde și gestionarea strictă a stocurilor și gradul ridicat de utilizare a capacităților de producție, în medie de aproximativ 90%.











