Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad

Repornirea industriei auto depinde de sprijinul guvernamental si de „insanatosirea“ furnizorilor

Producatorii germani de masini se tem de situatiile critice din lantul lor de aprovizionare. Si, pentru ca isi doresc sa „sprijine furnizorii importanti, strategici, in cazuri individuale”, acestia au participat la o discutie de criza cu guvernul federal, in frunte cu Angela Merkel, atragand atentia asupra faptului ca multi furnizori sunt amenintati de un colaps financiar iminent.
Industria auto, reprezentata la intalnire, intre altii, de conducerea VDA, reprezentanti ai BMW, VW si Daimler, a subliniat ca ajutorul financiar anuntat de stat ar trebui sa ajunga rapid la companii. Insa situatia este dramatica pentru companiile din Spania si Italia, unde doar grupul VW are 800 de furnizori. Aici, productia a ajuns in impas, iar Germania depinde de aceste companii si de componentele produse acolo. Italia si Spania au nevoie de sprijinul tarilor UE mai puternice din punct de vedere financiar, au spus reprezentantii producatorilor de masini. Ajutorarea lanturilor de aprovizionare si functionarea din nou nu este doar o sarcina nationala, in conditiile in care sunt interconectati cu totii intr-o retea internationala.
In Germania, industria auto si-a propus sa reporneasca productia in jurul datei de 20 aprilie. Insa aceasta necesita frontiere deschise, astfel incat componentele sa poata fi transportate liber prin Europa. 
Pentru a asigura siguranta angajatilor, in prezent industria dezvolta concepte. Sute de mii de masti de protectie au fost folosite in fabricile mari, iar intentia, anuntata acum in sedinta, este de a le fabrica la scara larga. O productie interna in cadrul fabricilor de masini s-ar putea pune la punct pana in vara.
Si in Anglia, Nigel Stein, director executiv al GKN, producator de piese pentru sectoarele automotive si aerospatial, cere o colaborare apropiata a guvernului cu industria auto. „O astfel de colaborare a contribuit la cresterea competitiva a acestui sector vital la nivel mondial, cu o forta de munca extrem de calificata, dedicata si productiva, care va fi esentiala pentru revenirea economiei dupa ce aceasta criza va fi incheiata.“ In completare, Mike Hawes, director executiv al Societatii Producatorilor si Comerciantilor de Vehicule (SMMT), asigura ca sectorul auto este pregatit sa contribuie la efortul national in toate modurile posibile. „Multe companii raspund nevoii de sprijin in productia de ventilatoare. Altele ajuta la sustinerea livrarilor esentiale si a serviciilor de urgenta, lucrand pentru a mentine pe sosele autoutilitarele, camioanele si masinile private. Aceste vehicule trebuie sa continue sa functioneze perfect si, prin urmare, necesita intretinere si reparatii in toata aceasta perioada dificila. Daca nu, nu se vor efectua livrari, in special catre persoanele vulnerabile care depind de livrarea la domiciliu.“

Articole similare

Ad