Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Retailul alimentar ar putea depăși 140 de miliarde de lei în 2021

Cifra de afaceri a retailului alimentar este estimată în jurul valorii de 130 miliarde de lei în 2020, după ce, în 2019, acest sector a înregistrat venituri de 118 miliarde de lei, potrivit celei mai recente analize KeysFin.

„Creșterea se datorează atât proviziilor făcute de populație la începutul pandemiei, cât şi trendului ascendent al vânzărilor online din food retail, peste media creșterii pieței de e-commerce, de 30% în 2020“, se menționează în comunicat. Cu toate acestea, în 2021, analiștii KeysFin se așteaptă la o revenire la ritmul de creșterea medie anuală din ultimii 10 ani, de 7%, la aproximativ 140 de miliarde de lei, pe fondul revenirii consumului la valori normale.  

Potrivit sursei citate, odată cu creșterea cifrei de afaceri a crescut şi profitabilitatea, astfel că, în 2019, profitul net al companiilor din domeniu a înregistrat o creșterea cu 13% în comparație cu anul precedent şi a fost cu 247% mai mare decât în 2010, ajungând la aproape 4,3 miliarde de lei.

Astfel, primii cinci jucători au înregistrat cumulat un profit net de 1,9 miliarde de lei, ceea ce a constituit 44% din total, în 2019. Rezultatul net (profit net minus pierdere netă) s-a îmbunătățit semnificativ de la o pierdere de peste un miliard de lei în 2011, la un rezultat net pozitiv de 3,6 miliarde de lei înregistrat la nivelul lui 2019.

„În 2020, rezultatul net a fost puternic influențat de proiectele ample de investiții: de la managementul stocurilor, campaniile ample de informare, prevenție şi responsabilizare a populației şi eforturile de igienizare a spațiilor, la extinderea rețelelor de magazine, deschiderea de eventuale depozite dedicate vânzărilor online şi la investițiile din zona de livrare (directă sau indirectă) la domiciliu”, se mai spune în comunicat.

La nivelul Uniunii Europene, datele ajustate sezonier ale Eurostat arată o scădere a vânzărilor cu amănuntul de 0,8% în 2020 faţă de anul anterior, cu o creșterea a sub-componentei vânzărilor de mărfuri alimentare, băuturi şi tutun de 5,6% în aceeași perioadă (în detrimentul vânzărilor de combustibili: minus 14,1% în aceeași perioadă).

Cu toate acestea, România s-a situat astfel pe locul al 7- lea la nivelul UE, după evoluțiile anuale ale Irlandei (+11,1%), Franței (+9,1%), Estoniei (+5,9%), Poloniei (+4,5%), Belgiei (+3,6%) și Maltei (+3,3%).

La nivel local, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică, comerţul cu amănuntul (serie brută) a crescut cu 2,2% în 2020 faţă de 2019 (pentru comerţul de mărfuri alimentare, băuturi şi tutun la nivel agregat s-a înregistrat un avans de două ori mai mare, de 5% în 2020 faţă de 2019), iar cel cu ridicata s-a majorat cu 3% faţă de 2019, în ciuda unui declin total al economiei de 4% în 2020.

Analiza KeysFin are la bază datele financiare anuale, neajustate, agregate, raportate de companii la Ministerul Finanţelor, la sfârşitul perioadei. Toate cifrele sunt exprimate în lei, iar datele au fost extrase la începutului anului 2021. Estimările au la bază rata medie anuală, calculată pe o perioadă de cel puţin 5 ani.

Articole similare

Ad
Ad