CTE Trailers a vandut anul trecut mai putine vehicule noi decat in 2016, dar raportat la evolutia pietei se poate spune ca a avut de fapt un rezultat constant. Compania si-a crescut cota pe segmentul semiremorcilor frigorifice, unde a reusit sa convinga mai multi clienti de beneficiile modelelor Krone, dar a inregistrat un regres la prelate din cauza lipsei de stocuri din trimestrul al patrulea. De la 2018 se asteapta rezultate similare per ansamblu, dar cu diferente de la un segment de vehicule la altul.
Piata din Romania a inregistrat un recul semnificativ pe segmentul de prelate, ceea ce s-a transpus si in vanzarile CTE Trailers, asa cum subliniaza directorul comercial Ovidiu Pintilie. Pe de alta parte, piata totala de trailere, care insa are volume foarte mici, s-a dublat in 2017, iar firma a crescut chiar mai mult de atat datorita celor doua marci comercializate: Faymonville si Max Trailer.
Reprezentantii sai au remarcat in 2017 ca tot mai multi clienti au fost interesati de specificatii mai versatile, care sa poata acoperi o gama mai larga de cerinte de transport. Si, „desi am ofertat si am vandut acest gen de specificatii, de fiecare data le aratam celor interesati si avantajele si beneficiile, dar si dezavantajele si riscurile legate de achizitia si exploatarea lor“.
Cu exceptia perioadei de final de an, CTE Trailers a cautat sa aiba mereu un stoc minim alcatuit din modelele cele mai solicitate, astfel incat sa poata raspunde cererilor prin livrarea imediata sau in cel mai scurt timp posibil. In plus, mixul de stoc a inceput sa fie diversificat, astfel incat raspunsul sa fie prompt pentru o gama mai larga de cereri.
Deoarece in 2017 s-a inregistrat o crestere considerabila a pretului pe bursa al materiilor prime care au o pondere importanta in pretul de productie, vehiculele producatorilor reprezentati de CTE Trailers se vor scumpi in 2018.
Reprezentantii companiei estimeaza ca la anumite game de produse isi vor mentine cel putin rezultatul din 2017, iar la altele vor avea cresteri de volume. In orice caz, situatia vanzarilor este diferita de la un producator la altul, in functie de evolutia fiecarui segment in parte si de obiectivele firmei pe acel segment.
2018, primul an cu rezultate elocvente pentru vehiculele SH
Vanzarea de vehicule rulate este inca o activitate noua in cadrul CTE, inceputa in urma cu doi ani, si rezultatele sunt „oarecum sub asteptarile noastre, desi evolutia este buna. Dar am prioritizat imbunatatirea situatiei astfel incat 2018 sa fie primul an cu rezultate elocvente pentru noi.“ In ceea ce priveste pretul acestor vehicule, el nu a cunoscut evolutii notabile in ultimul an, si nici preferintele clientilor nu sunt diferite, crescand totusi interesul pentru modelele cu varsta redusa, de 3-5 ani, care pot fi achizitionate si in leasing.
La final de an CTE avea un stoc de vehicule rulate suficient pentru a raspunde majoritatii cererilor si diversificat ca marci si modele, ce includea mai ales prelate standard si mega, semiremorci frigorifice si port-container. In plus, clientilor le pot fi oferite si modele specializate din reteaua Krone Used, precum si modele de la parteneri externi, daca stocul din Romania nu este suficient. Vehiculele provin aproape in mod egal de la clienti locali si de pe piata libera, deoarece „incercam sa mentinem un echilibru intre cele doua surse de achizitie, pentru a avea o diversitate cat mai mare de vehicule rulate“.
Pentru modelele rulate din stoc CTE a propus o oferta speciala de finantare, in parteneriat cu Impuls Leasing, in conditii pe care Ovidiu Pintilie le apreciaza ca fiind in prezent cele mai atractive de pe piata de secod-hand.
Gama extinsa pentru montaje. Clientii cer vehicule multifunctionale
Montajele reprezinta un alt segment de business pentru CTE Trailers, compania fiind autorizata sa monteze suprastructuri. Cele mai multe cereri, in momentul de fata, sunt legate de segmentele de constructii, prin montarea de suprastructuri basculabile pe sasiuri cu doua, trei si patru axe, in timp ce, pentru producatorii Penz si Atlas CTE Trailers a montat macarale si suprastructuri pentru segmentele de salubritate, busteni si reciclare. Departamentul de montaj s-a infiintat in urma cu trei ani si jumatate, iar in 2016 au fost montate deja 98 de echipamente, anul trecut fiind incheiat cu 123 de montaje, in timp ce pentru 2018 estimarile indica peste 150. Totul cu o echipa de 11 oameni, explica Adrian Anghelea, manager Departament Carosari. El spera ca anul acesta numarul angajatilor sa fie suplimentat la 15, mai ales ca se intentioneaza extinderea gamei de produse si cu altfel de suprastructuri. „In proportie de 80% montajele de suprastructuri vandute de companiile din grupul de firme CTE sunt realizate in Romania, la sediul din Ciorogarla, dar exista si clienti care opteaza pentru montaj in Germania (din considerente de plata externa).” In functie de complexitate, un montaj de suprastructura poate dura intre 36 si 270 de ore. Iar pentru 2018 tendinta este ca aceste vehicule sa fie multifunctionale, oferind astfel mai multa flexibilitate. Din ce in ce mai multe cerinte sunt pentru proiecte ultraspeciale, dupa cum observa Adrian Anghelea. Anul trecut, specialistii companiei au carosat un vehicul compatibil cu sapte echipamente. „Echipele de vanzari ale companiilor din grupul CTE au consiliat clientii in privinta avantajelor unor masini multifunctionale, astfel incat sa inteleaga beneficiile acestora. Un vehicul multifunctional se traduce in costuri mai mici, mai putine vehicule in intretinere, mai putine alimentari, mai putini soferi, un numar mai mic de autorizatii etc. „Vehiculul carosat anul trecut este echipat cu placa frontala (pentru perie, plug si stropitoare), dar si cu carlig Abrollkipper, care, pe langa containere Abroll, poate transporta si bazin de apa, sararita si dispozitiv de manipulare containere Absetz“, mentioneaza Adrian Anghelea.
Cand este cazul, departamentul de montaj proiecteaza si confectioneaza sasiuri intermediare pentru diverse suprastructuri atunci cand acestea nu sunt furnizate de producatorii de caroserii.
La nivel de marci, compania monteaza suprastructuri basculabile si carlige Meiller, macarale Atlas si Penz, suprastructuri marfuri paletizate produse in-house, gunoiere Faun, bazine de apa si stropitori Fiedler, sararite si pluguri Schmidt si suprastructuri pentru busteni de la diversi producatori. Foarte important de precizat, cele mai multe montaje sunt realizate pe sasiuri noi, existand si variante pentru vehicule second-hand. Practic, departamentul poate monta orice fel de suprastructura pe orice tip de sasiu, bineinteles, daca aceasta compatibilitate este 100%.