Daimler a raportat un profit net de 2,7 miliarde de euro pentru 2019, cu 64% mai mic decat anul precedent. Este cel mai recent raport dintr-o serie de rezultate financiare slabe inregistrate de o unii producatori auto. David Leggett, redactor auto la GlobalData, o companie lider de date si de analiza, este de parere ca rezultatele lui Daimler din 2019 decurg si din cheltuielile facute pentru procedurile guvernamentale si legale in curs, din masurile luate referitoare la vehiculele diesel Mercedes-Benz, dar si cele pentru rechemarea airbag-urilor Takata.“
Cifrele companiei au fost, de asemenea, afectate de investitii avansate in produse si tehnologii noi. Marjele au reiesit in ciuda vanzarilor mari sau record – masinile Mercedes-Benz au inregistrat un nou record cu aproape 2,4 milioane de unitati vandute in 2019, dar profitul operational a scazut cu 53% fata de anul precedent. „Perspectivele cererii sunt departe de a fi puternice la nivel mondial, pietele auto regionale importante precum China, America de Nord si Europa, sunt fie constante sau in declin.
Costurile mai mari si presiunile concurentiale intensificate pe pietele blocate vor sustine consolidarea industriala suplimentara in acest an. Ne asteptam sa vedem mai multe fuziuni si achizitii (M&A) in industria auto, intrucat companiile sunt mai competitive in fata unor provocari de afaceri considerabile, in special pentru a investi in tehnologii avansate costisitoare, cum ar fi electrificarea si conducerea automata, dar si pentru indeplinirea obiectivelor mai stricte privind emisiile de CO2. „Investitorii sunt nemultumiti cu privire la stocurile auto si sunt nerabdatori sa vada semne de progres si actiuni strategice pentru a rezolva provocarile din intreaga industrie. „Presiunile de restructurare se dezvolta deopotriva pentru companii si furnizori auto.”