AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad

Rivian crește spectaculos la Bursă susținută de Jef Bezos

Băncile de investiții și investitorii de retail înțeleg că vehiculele electrice (EV) sunt viitorul industriei auto. Dezbaterea valorii Rivian demonstrează modul în care investitorii pot fi împărțiți în două categorii: cei care iau decizii bazate pe recunoașterea temelor viitoare și cei care investesc pe baza unor indicatori tradiționali de performanță financiară.

Jeff Bezos, acționar atât la Amazon, cât și la Rivian, recunoaște că Amazon trebuie să facă tranziția platformelor sale de livrare la vehiculele electrice. Susținerea lui Rivian – care a semnat un acord pentru a-i furniza companiei Amazon 100.000 de vehicule – îi permite să profite din ambele afaceri. În urma știrii capitalizării pieței Rivian, valoarea acțiunilor a urcat la peste 150 de miliarde de dolari după ce a fost introdusă la bursa din New York.

Daniel Clarke, analist tematic la GlobalData, comentează: „Este puțin absurd că Rivian a devenit al treilea cel mai mare producător de automobile după capitalizarea pieței, fără a obține efectiv niciun venit. Cu toate acestea, nevoia de vehicule electrice este atât evidentă, cât și imediată. Cu sprijinul lui Bezos, investitorii vor crede că extinderea viitoare necesară pentru a domina industria este posibilă.

„Este important de menționat că acest concept de valoare pe bursă s-a schimbat semnificativ în ultimii ani și este din ce în ce mai contestat. Investitorii mai tradiționali disprețuiesc limitele de piață uluitoare ale Tesla și Rivian din cauza decalajelor uriașe dintre veniturile lor actuale și evaluările lor. Cu toate acestea, investitorii moderni pariază pe viitor și iau în considerare modul în care se așteaptă ca aceste companii sau tehnologii să domine industria atunci când își calculează valoarea actuală.

„Fondatorii carismatici de tehnologie care pot comunica o viziune simplă și evidentă asupra viitorului vor atrage cel mai mare capital de la investitorii de retail. Acest lucru este valabil și pentru Tesla și pentru Rivian – precum și pentru fondatorii din orice industrie în care investitorii de retail pot înțelege cu ușurință nevoile tehnologice de bază.”

Articole similare

Ad
Ad