Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement

Romania ar putea folosi criza pentru a capitaliza si intari firmele romanesti

Pentru a atenua impactul grav al crizei Covid-19 asupra firmelor romanesti de transport rutier, UNTRR a solicitat autoritatilor sa aiba o abordare proactiva si sa vina cu o asistenta de tip soc, cu un buget mare alocat pentru 3 luni. Astfel, desi Romania are deficit de cont curent la limita admisa in conditii normale, datoria tarii noastre este inca rezonabila, la 37% din PIB, si am putea folosi criza pentru a capitaliza si intari firmele autohtone.
Aderarea Romaniei la „zona euro” ar aduce numeroase beneficii, este de parere Radu Dinescu, secretar general al UNTRR si presedinte IRU, precum imprumuturi cu dobanzi mai avantajoase si acces mai usor la finantare pentru companiile romanesti, insa orizontul intrarii in clubul celor din „zona euro” a ajuns la intervalul 2024-2026. In acelasi timp, aderarea la „zona euro” trebuie corelata cu necesitatea recuperarii decalajelor si in special cu convergenta venitului mediu pe cap de locuitor. 
Situatia din Romania si din Europa s-a schimbat dramatic datorita pandemiei Covid-19, fiind necesara atat o strategie de adaptare la noile realitati economice si sociale, cat si o viziune pe termen lung pentru o redresare sustenabila. In acelasi timp, trebuie avuta in vedere cresterea numarului de soferi profesionisti angajati in sectorul transporturilor din Romania, pentru a preveni „deficitul” actual sa devina o criza „acuta”. „Intrucat numarul de soferi disponibili acum va fi si mai mic, masura Pachetului Mobilitate 1 privind obligatia acestora de a se intoarce acasa la fiecare 3 sau 4 saptamani ar trebui sa fie insotita de un nou pachet de masuri pentru atragerea de soferi noi in industria transporturilor rutiere din UE, precum reconversia profesionala pentru a reduce somajul, reducerea varstei pentru soferii profesionisti de la 21 la 18 ani, incurajand angajarea tinerilor si femeilor printr-o armonizare a legislatiei romanesti cu legislatia UE, precum si facilitarea angajarii soferilor din afara UE”, a explicat Radu Dinescu. 

Articole similare