Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Romania este reprezentata din nou la Göteborg

Pe 18 august s-a desfasurat, pe circuitul Hungaroring, finala regionala a competitiei The Drivers’ Fuel Challenge, organizate de Volvo Trucks, in care Romania a fost reprezentata de Florin Olteanu, angajat al firmei Costi Trans. Aflat la a treia participare la un concurs de nivel international, dupa finalele europene Volvo Trucks si Renault Trucks din 2013, respectiv 2014, acesta s-a clasat al doilea din cei 10 conducatori auto din Europa Centrala si de Sud-Est si va reprezenta Romania in finala mondiala de la Göteborg, din septembrie.
 

Florin Olteanu a inregistrat un consum de 5,27 l si o viteza medie de 46,72 km/h, parcurgand cele trei tururi de pista, cu lungime totala de 13,143 km, in 16 minute si 55 de secunde.
El a fost intrecut de cehul Tomas Horcicka, de la firma cu acelasi nume, care a avut un consum de 4,84 l, dar si o viteza medie mai mare decat concurentul din Romania, de 47,9 km/h, si deci un timp de numai 16'45", si astfel a castigat marele premiu, un autoturism Volvo V40 si un voucher service de 5.000 de euro pentru firma pe care o conduce. Florin Olteanu a obtinut ca premiu produse Volvo Merchandise in valoare de 1.000 de euro, iar Costi Trans, un voucher service de 2.500 de euro.
Cei doi vor fi insotiti in finala de la Göteborg de Emir Salihovic, din Bosnia-Hertegovina, care a consumat 5,71 l, a avut un timp apropiat de cel al invingatorului – 16'43" – si a primit produse Volvo de 500 de euro si un voucher service de 1.000 de euro pentru firma angajatoare, si de Goran Jelovic, din Slovenia, arbitrat de driver trainerul roman Ionut Cimpian.
Cei patru vor participa in finala mondiala de la Göteborg, de pe 8-9 septembrie, alaturi de alti 24 de soferi care se vor bate pentru titlul de „Cel mai eficient sofer din lume“ si pentru marele premiu, o experienta de calatorie exclusivista.

Cea mai dura intrecere de pana acum
Organizatorii au amintit faptul ca in 2016 regulile si modul de desfasurare a competitiei The Drivers’ Fuel Challenge au fost putin modificate, ceea ce a dus la cresterea numarului de conducatori auto inscrisi: circa 2.500 in cele 10 tari central si sud-est europene reprezentate la Hungaroring: Bosnia-Hertegovina, Bulgaria, Croatia, Cehia, Macedonia, Romania, Serbia, Slovacia, Slovenia si Ungaria.
Circuitul Hungaroring are cel mai jos punct la 200 m si cel mai inalt la 235 m, o lungime de aproape 4,5 km – deci un total de peste 13 km, deoarece s-au parcurs trei tururi de pista – si include portiuni foarte rapide, dar cu siguranta accentul trebuia sa ramana pe consum.
Etapa regionala a competitiei din acest an destinate tarilor din Europa Centrala si de Sud-Est a fost, asa cum au declarat organizatorii, cea mai dura de pana acum, atat din punct de vedere al traseului propriu-zis – cu 14 curbe, din care patru aveau restrictii permanente de viteza de 30 sau 40 km/h, iar a cincea era si ea restrictionata pe un tur, si la acestea se adauga restrictia de 50 km/h in zona boxelor, chiar inainte de final – cat si din punct de vedere al limitei de timp, de 17 minute, care a impus un ritm neobisnuit de alert pentru o competitie axata in principal pe consum.
Cu alte cuvinte, asa cum a explicat Ionut Cimpian, driver trainer Volvo Trucks Romania, si cum a si reusit sa faca Florin Olteanu, „trebuia sa mergi tare cand era loc de mers tare, pe portiunile fara limitari. Nu a fost un concurs de viteza, dar timpul a fost scurt. Iar la concurs incadrarea cat mai buna in timp este esentiala. Si la finala de la Brasov am avut un concurent cu un consum foarte bun, dar care nu a respectat timpul, si am avut si soferi care, desi au vazut regulile si au inteles ca este o competitie de condus eficient, au terminat traseul cu trei minute mai devreme decat toti ceilalti, dar la consum nu au contat in clasament.“
Si la Hungaroring patru din cei 10 concurenti au fost descalificati pentru ca au depasit cele 17 minute. De fapt, concursul a debutat cu o astfel de ratare, a soferului din Macedonia, poate explicabila, deoarece, deschizand intrecerea, nu a avut element de comparatie pentru a-si alege ritmul de mers. Dar faptul ca pe parcurs contraperformanta lui a fost repetata a facut sa sporeasca si tensiunea si emotiile celor care au evoluat printre ultimii.
Florin Olteanu a intrat in concurs al treilea, ceea ce a permis celor din delegatia Romaniei – Costin Anghelescu, directorul general Costi Trans, si el un impatimit al competitiilor de acest fel si ocupant al locului al treilea in finala europeana Renault Trucks din 2015, si Ionut Cimpian – sa-i recomande cel mai bun ritm, analizand comportarea pe traseu a primilor doi, si l-a ajutat apoi sa priveasca relaxat restul concursului. Aspect important pentru ca, oricate astfel de competitii ai avea in spate, emotiile nu te parasesc niciodata cu totul.

Anticiparea, cea mai noua achizitie in bagajul de cunostinte al lui Florin Olteanu
Dupa finala romaneasca de la Brasov, Florin Olteanu si-a pus deoparte trei zile pentru a se pregati alaturi de driver trainerul Volvo, Ionut Cimpian, in vederea competitiei regionale din Ungaria. „Campionul“ a fost intai testat, pentru a se vedea punctele unde e loc de imbunatatiri ale stilului de condus, dupa care au urmat sesiuni de pregatire teoretica (20-25% din totalul timpului, parte necesara deoarece Florin Olteanu nu cunostea foarte bine anumite aspecte legate de camion, intrucat in prezent nu conduce Volvo in viata de zi cu zi) si mai ales practica. Privind acum la aceste sesiuni de pregatire, dar si la cele care au precedat competitiile din anii anteriori, reprezentantul Romaniei in concursul de la Hungaroring apreciaza ca „unele lucruri le folosesc in activitatea de zi cu zi, altele poate nu la capacitatea din concurs. De exemplu, acum anticipez mai bine traseul si pastrez distanta optima fata de masina din fata.“ Iar Ionut Cimpian a subliniat si el faptul ca, „nelucrand in fiecare zi pe un camion Volvo, Florin avea anumite lucruri pe care le facea in stilul propriu, nu neaparat gresit, dar era loc de mai bine. In rest, a avut de invatat mai ales despre distanta fata de masina din fata, pentru ca el anticipeaza traseul, dar de multe ori soferul din fata nu face ce te gandeai tu ca va face. El insista sa nu franeze, fiind la concurs, dar uneori trebuie sa franezi mai mult decat ai vrea daca nu vezi totul din timp.“

Articole similare