Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Romania este sub media U.E. in ceea ce priveste numarul de dispozitive tahograf fraudate

Cu un procent de 24%, Romania se situeaza sub media Uniunii Europene in ceea ce priveste numarul de dispozitive tahograf fraudate, a declarat seful Serviciului Strategie si Politici din cadrul ISCTR, Traian Popa, in cadrul ExpoTranzit, targul de transport si logistica ce a avut loc la Cluj-Napoca in perioada 21-23 aprilie.
De cele mai multe ori, firmele din Romania si mai ales soferii romani nu sunt priviti cu ochi buni de organismele de control, cel putin in Europa, fiind tot timpul scoase pe tapet situatiile in care acestia incalca regulamentele europene. Cu toate acestea, pe plan local, autoritatile sustin ca situatia este mult sub nivelul mediu al UE, in privinta tahogrfelor manipulate.
 

„Statistic vorbind, situatia reala este foarte greu sa o construiesti. Spre exemplu, daca peste 40% dintre romanii controlati in UE utilizeaza tahografe fraudate, asta nu inseamna ca putem cunoaste nivelul real al tahografelor fraudate. Noi, in Romania, ne situam sub media UE. Am identificat circa 24% de vehicule care au astfel de dispozitive fraudate. Cu ajutorul IRU, la nivelul organizatiei Euro Control, am simulat toate situatiile identificate si legislatia se poate respecta. Nu am identificat nici o speta in care sa nu poata fi respectata legislatia in privinta tahografului“, a afirmat Traian Popa.
La randul lor, operatorii prezenti in cadrul conferintei „Recomandari Euro Control Route pentru transportatorii romani“, i-au cerut lui Traian Popa, ca inspectorii ISCTR sa arate o mai mare flexibilitate in controalele legate de timpul de condus si sa insiste pe vinovatia soferului, evitand sa aplice amenzi in cazuri exceptionale, care nu tin de sofer. „Dorim sa evalueze situatia in sine nu, doar ce arata datele digitale. OG 2 din 2001, art 1. spune foarte clar ca trebuie sanctionata fapta contraventionala savarsita cu vinovatie“, au ridicat problema transportatorii.
Euro Control Route este o organizatie internationala care s-a nascut din necesitatea de a veni in intampinarea transportatorilor. Membrii ei, printre care si Romania, care este membru cu drepturi depline din 2007, incearca sa identifice cele mai bune practici si sa combata fenomenele negative printr-o colaborare internationala si un schimb de informatii cat mai rapid.

Articole similare

Ad