Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad

Romania, principala poarta de acces spre est

Cu ocazia inaugurarii statiei ITP de la Oradea, conducerea H.Essers a vorbit despre modul cum se pozitioneaza in prezent compania pe segmentele in care isi desfasoara activitatea, despre planurile viitoare de investitii, dar si despre importanta pe care tara noastra o are in strategia sa globala, datorita faptului ca este a doua ei baza ca marime, cu circa 710 de angajati, din care 450 de soferi, dar si un stat important din centrul Europei si poarta catre Europa de Est.
 

Pentru H.Essers, 2015 a inceput foarte bine, existand inclusiv cateva proiecte noi. Traficul intermodal a crescut pana la sapte trenuri complete pe saptamana pe ambele sensuri intre Genk si Curtici, fiecare cu 25-30 de containere, si patru dinspre Genk spre Italia, la care se adauga doua linii separate dinspre Curtici spre Ploiesti si Bucuresti, „deci volumele sunt mai mari si se poate transporta orice: marfuri generale cu prelata, bunuri la temperatura controlata etc. Oricum, intermodalul este viitorul, nici nu se mai poate in prezent fara intermodal. E suficient sa ne aducem aminte ca terminalul din Curtici era inca gol in 2011, iar acum e plin“, puncteaza Lambert Lenaerts, site manager Oradea, Curtici si Sofia.

Fara intermodal nu se mai poate
Pe piata de transport intermodal este in continuare loc pentru noi firme si mereu apar linii noi si trenuri noi, iar tractiunea nu mai e atat de dificila ca in trecut. H.Essers, de exemplu, are trenuri proprii, dar Lambert Lenaerts crede ca pe viitor nu va mai fie nevoie ca fiecare operator sa le aiba pe ale sale, ci va putea apela la garniturile altor companii.
Principalul avantaj al transportului intermodal fata de cel exclusiv rutier este durata cursei: mai putin de 45 de ore intre Benelux si Curtici, si nu apar probleme de intarziere, nici tehnice, mai ales pentru ca H.Essers are si propriile echipamente de incarcat/descarcat trenuri. Iar pretul este „sub con- trol“.
Marfurile care ajung pe tren in Romania sunt apoi transportate spre est: Rusia, inclusiv partea ei non-europeana, Kazakstan, Turkmenistan, Turcia.
In concluzie, sunt tot mai multe companii care apeleaza la intermodal, dar pentru asta trebuie sa aiba si organizarea necesara: pentru firmele locale e mai dificil sa abordeze acest domeniu.

Turnul de Control, o activitate unica si noua in Romania
Una dintre activitatile noi pe care H.Essers le desfasoara in Romania, din 2015, in afara de recent inaugurata statie ITP, este Turnul de Control, destinat supravegherii camioanelor si semiremorcilor care fac transport la temperatura controlata si de marfuri scumpe – in intreaga Europa, nu doar pentru flota filialei din Oradea – si care sunt echipate special, cu sisteme de monitorizare si supraveghere si cu senzori de temperatura, pentru farmaceutice.
Turnul de Control este o activitate unica nu doar in Romania, ci in intreaga Europa, fiind putine firme care sa faca asta. El asigura toate serviciile de care are nevoie flota companiei si o protejeaza, avand solutii pentru orice tip …

Articole similare