Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Romania spera pana in ultimul moment!

Daca la precedenta intalnire cu transportatorii, ce a avut loc la finalul anului trecut in cadrul Galei Tranzit, Marius Alban, reprezentantul Directiei Transporturi Rutiere Internationale din cadrul Ministerului Transporturilor, arata ca stadiul negocierilor privind Pachetul Rutier nu era tocmai favorabil Romaniei, situatia fiind creata imediat dupa prezentarea propunerilor de catre Comisia Europeana, iata ca acum se intrevede o raza de speranta, mai ales ca Romania va prelua in 2019 presedintia Consiliului UE, dupa cum a explicat acelasi Marius Alban in cadrul Expo Tranzit la Cluj. Pe de alta parte, prezent la eveniment, ministrul Transporturilor, Lucian Sova, a declarat ca transportatorii romani nu trebuie sa isi faca iluzii si ca este important ca Romania „sa impinga luarea unei decizii cat mai tarziu.“
 

Pauza de 45 de ore in cabina, cabotajul, intoarcerea acasa o data la trei saptamani, extinderea domeniului de aplicare a reglementarii si la transportul cu vehicule de pana la 3,5 t, alaturi de normele speciale legate de Directiva Detasarii sunt principalele puncte de interes pentru Romania in cadrul negocierilor privind Pachetul Rutier, negocieri la care tara noastra a luat parte in mod activ in ultimele luni, dupa cum a mentionat Marius Alban, iar lucrurile au evoluat intr-o directie buna, in special dupa 1 ianuarie 2018, odata cu preluarea presedintiei Consiliului European de catre Bulgaria. „Am avut o colaborare foarte buna cu presedintia bulgara, care a preluat o mare parte din amendamentele formulate de noi pentru cam toate propunerile din Pachet. Am continuat demersurile de gasire a unor propuneri de compromis avantajoase pentru Romania pe toate palierele si actionam atat la nivelul negocierilor care se desfasoara saptamanal in Consiliu, cat si in cadrul intalnirilor la nivel tehnic si la nivel inalt, ce au loc cu partenerii nostri din state care au interese similare cu cele ale Romaniei.“
Un rol foarte important, mai ales pentru ca tara noastra sa continue sa aiba marja de negociere, este suportul europarlamentarilor romani in cea de-a doua etapa a negocierilor, incepand cu 2 mai, o etapa caracterizata de reprezentantul ministerului Transporturilor drept una la nivel politic. „Dupa aceasta va urma consiliul de ministri si este important de vazut in perioada urmatoare care va fi evolutia sub presedintia bulgara, daca se va finaliza partial sau total pachetul cu solutii de compromis care sa ne avantajeze. Daca nu, vor continua negocierile sub presedintia austriaca, dupa care la conducere va urma Romania.“

Romania este intr-o pozitie favorabila
Referitor la ultimele discutii despre Pachet, Marius Alban a punctat recenta intalnire intre ministrii statelor UE ce a avut loc in martie, la Budapesta, unde au fost prezente toate statele aliate Romaniei din centrul si sud-estul Europei. Reprezentantul MT a explicat transportatorilor prezenti la Expo Tranzit 2018 ca toata lumea a inteles provocarile si amenintarile din Pachetul Rutier si ca Romania va avea „o pozitie comuna, echilibrata si ferma in continuare, pentru a putea negocia niste prevederi sau texte care sa nu ne dezavantajeze.“ Insa cea mai recenta intalnire la nivel inalt a avut loc la Ljubljana (Slovenia), unde Lucian Sova, a participat la discutii cu omologii sai din Franta, Spania si Polonia, la solicitarea acestora. „In lumina evolutiilor din ultima perioada am constatat cu bucurie faptul ca vocea Romaniei este din ce in ce mai puternica si acum este chiar ascultata si nu doar auzita. Evident, acest lucru se datoreaza si faptului ca in scurt timp urmeaza sa preluam presedintia Consiliului UE.“

Ministrul Transporturilor nu este la fel de optimist
Pe de alta parte, Lucian Sova nu este la fel de optimist in privinta adoptarii unei variante favorabile Romaniei pentru Pachetul Rutier. Profitand de ocazia de a se afla fata in fata cu reprezentantii companiilor de transport in cadrul intalnirii de la Cluj, acesta i-a atentionat ca, „in ciuda eforturilor pe care le facem, a determinarii Poloniei, Portugaliei si altor tari, mai ales cele periferice, chiar Cehia, se poate intampla ca Pachetul Rutier sa treaca in formula promovata de tarile dure din Alianta Rutiera. Daca nu se vor lua decizii in urmatoarele doua luni pe perioada presedintiei bulgare, va fi foarte important macar sa tergiversam negocierile pe perioada presedintiei austriece, dupa care sa controlam lucrurile intr-o masura consistenta din perspectiva statului care asigura presedintia Consiliului UE de anul viitor si sa impingem luarea unei decizii cat mai tarziu.“

Articole similare