Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Romania trebuie sa-si imbunatateasca infrastructura daca vrea sa atraga un al treilea constructor de masini

Industria auto din Romania, o piata de 18 miliarde de euro in 2014 (+7% fata de 2013) impartita intre producatorii de componente auto si cele doua uzine de autovehicule Automobile Dacia si Ford, a intrat in vizorul unui al treilea producator de masini, care insa priveste cu precautie o eventuala investitie in Romania, mai ales din cauza infrastructurii de transport. „Al treilea constructor este pe teava, dar se uita la infrastructura de transport“, a declarat Constantin Stroe, presedintele Asociatiei Constructorilor de Autovehicule din Romania (ACAROM), la evenimentul „Industria auto: motorul economiei romanesti“, realizat de ZF.
 

Romania a produs anul trecut 391.000 de automobile in cele doua uzine, cu 5% mai putin decat in 2013. In acelasi timp, vanzarile de vehicule in total de pe plan local au depasit anul trecut 100.000 de unitati. „Industria auto din Romania s-a dezvoltat puternic atat in productia de componente, cat si de automobile. Vectorul de dezvoltare a fost Grupul Renault si speram ca si Ford va urma aceeasi crestere. A continua cresterea inseamna a atrage noi investitii straine in sector si chiar un al treilea constructor auto“, a afirmat Bogdan Vasilescu, consilier in cadrul Ministerului Economiei, Comertului si Turismului.
Enache Jiru, secretar de stat in Ministerul Finantelor Publice, spune ca sunt bani pentru autostrazi, dar nu exista spatiu fiscal. „Ne aflam intr-o pozitie financiara foarte buna. Nu s-a pus niciodata problema de bani sau de finantare a proiectelor, dificultatea principala fiind legata de spatiul fiscal. Autostrazile sunt bunuri publice si intra pe deficitul public. Noi nu avem spatiu bugetar. Statul are si el cheltuieli de functionare“, a declarat oficialul in cadrul evenimentului ZF, completand: „In perioada 2007-2014 au fost investitii de 3 miliarde de euro prin schemele de ajutor de stat, din care 760 de milioane de euro contributia statului, deci avem o multiplicare de patru ori. De asemenea, industria auto a facut investitii de 2,1 miliarde de euro, adica 75% din total.“

Mai multe amanunte puteti afla din numarul urmator al revistei Tranzit.

Articole similare

Ad