AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Romprest testeaza primul Volvo FE hibrid din estul Europei

La inceputul lui octombrie a ajuns in Europa de Est primul Volvo FE hibrid, care va fi testat de Romprest circa o luna si jumatate in vederea unei posibile achizitii in 2013. Cu aceasta ocazie, reprezentantii producatorului si clientului, dar si primarul Sectorului 1, pe raza caruia va fi folosit camionul, au discutat despre importanta proiectelor care demonstreaza grija fata de mediu, dar si despre planurile de viitor ce vor face din Bucuresti un oras mai putin poluat.


Camionul urmeaza sa fie folosit de Romprest pentru spalarea strazilor si, pentru ca este un echipament multifunctional, cu abroll kipper, i se pot monta in cateva minute un container pentru colectarea selectiva a deseurilor sau alte tipuri de suprastructuri.
In functie de ciclul de utilizare, Volvo FE hibrid foloseste cu pana la 20% mai putin combustibil decat un camion diesel clasic – in cazul camioanelor care colecteaza deseuri, daca se foloseste un compactor electric, se ajunge si la 30% – deci si emisiile de CO2 sunt cu 20-30% mai mici.
Este vorba de un hibrid paralel, cele doua motoare – cel diesel de 7 l, disponibil cu 300 CP si cuplu de 1.160 Nm sau 340 CP si cuplu de 1.300 Nm, si cel electric, de 120 kW – fiind folosite fie independent, fie impreuna. La pornire intra in functiune motorul electric si emisiile de noxe sunt zero, ceea ce e unic pe piata, asa cum declara reprezentantii Volvo, de la 40 km/h in sus cele doua functioneaza simultan, pentru optimizarea consumului de carburant, iar la peste 70 km/h este folosit doar propulsorul diesel, sistemul comutand automat intre cele doua surse de energie. Camionul a fost conceput pentru 40-50 de opriri/porniri pe zi, iar la franare bateriile litiu-ion se incarca, deci nu e nevoie de resurse externe pentru asta, si astfel se reduce si zgomotul cu circa 50% fata de un camion diesel conventional, ceea ce sporeste eficienta, fiind posibila folosirea si pe timp de noapte.
Avantajul tehnologiei hibride in paralel, spre deosebire de cea in serie, este ca se poate ajunge la o greutate totala de 26 t, ceea ce permite un numar mai mare de aplicatii in mediul urban.
Volvo FE este echipat cu sistem automatizat Volvo de schimbare a treptelor de viteza I-Shift.
Fiind vorba de o tehnologie noua, moderna, care necesita un alt tip de intretinere, furnizorul ofera si contract de service complet.

Peste 25 de ani de preocupare pentru propulsia alternativa
Asa cum a precizat Sigurd Wandel, directorul general Volvo Romania, una dintre cele mai importante valori ale producatorului suedez este grija fata de mediu, drept pentru care de-a lungul timpului a dezvoltat mai multe camioane cu propulsie alternativa. Compania a inceput sa se preocupe de tehnologiile hibride in 1985, in 1995 a prezentat primul concept de camion ecologic, ECT (Environmental Concept Truck), propulsat de o turbina de gaz si un motor electric, in 2007 a produs sapte camioane, fiecare cu alt tip carburant decat cel fosil, in 2009 si 2010 a testat in Marea Britanie, Olanda si Franta …

Articole similare