Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Salariu minim si in Luxemburg!

Luxemburg se alatura tarilor care au introdus un salariu minim, si nu doar in transporturi. In ceea ce priveste insa firmele din domeniu, ele trebuie sa-l plateasca soferilor care conduc inclusiv vehicule comerciale cu masa totala maxima autorizata mai mica de 3,5 t si fac cabotaj in aceasta tara sau transport intracomunitar cu incarcare ori descarcare in Luxemburg.
 

Firmele angajatoare sunt obligate sa se inregistreze in cazul in care detaseaza personal, nu mai tarziu de momentul intrarii soferului in Luxemburg, la https://guichet.itm.lu/edetach. Dupa completarea acestui formular se genereaza un ecuson cu cod de bare, pe care angajatul trebuie sa-l aiba intotdeauna la el, astfel incat controlorii sa-l poata scana.
Declaratia online trebuie sa precizeze si cine este reprezentantul firmei de transport, care poate fi ales de aceasta si nu trebuie sa fie din Luxemburg, si al carui rolul este de a pastra documentele necesare la dispozitia autoritatilor publice fie pe o platforma electronica, fie fizic. Teoretic, chiar si angajatul respectiv poate fi desemnat ca reprezentant.
Legislatia nu se aplica atunci cand este vorba de tranzit, si nici pentru patronii-soferi.
Clientul din Luxemburg este si el responsabil pentru modul cum se aplica noua reglementare si trebuie sa verifice companiile straine, daca si-au indepinit obligatia de a se inregistra.
Amenda este de 1.000-5.000 de euro pentru fiecare lucrator detasat si in caz de repetare a abaterii se poate dubla, dar numai daca suma totala a amenzii nu depaseste 50.000 de euro. In plus, clientul poate fi, la randul lui, amendat.

Articole similare

Ad