Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement

Salmonella din alimente poate proveni si de la transport

Mai multe cazuri de salmoneloză, care au afectat cel puțin 142 de persoane în Marea Britanie, Belgia, Franța și Irlanda, au determinat AFSCA (Agenția belgiană pentru siguranța alimentară) să suspende autorizația fabricii Ferrero din Arlon, unde se presupune că au fost produse ouăle de ciocolată contaminate, și să retragă mai multe loturi deja distribuite. Deocamdată nu se cunoaște originea contaminării cu salmonella, care ar putea fi, de asemenea, externă fabricii, ceea ce l-a determinat pe președintele asociației internaționale Enfit pentru siguranța lanțului de aprovizionare, Hans-Dieter Philipowski, să scrie 2 postări pe Linkedin referitoare la siguranța transportului (deși, deocamdată, nu pare a fi cauza acestui caz).

Philipowski scrie că „salmonela găsită în filtrul unui rezervor de depozitare trebuie să fi ajuns într-un fel sau altul și este clar că a intrat odată cu materia primă”. Pe lângă produsele sub formă de pudră, adaugă președintele Enfit, salmonela poate intra în ciclul de producție și cu cele lichide. Pentru a arăta cum se poate întâmpla acest lucru, el arată o fotografie a unui camion cisternă german care are scris pe spate „doar pentru transportul de alimente” și un semn care indică faptul că transportă produse K3, adică produse care nu sunt adecvate pentru producția umană (în general deșeuri alimentare sau deșeuri de abator) și care pot fi ușor contaminate cu salmonella sau alți contaminanți microbiologici.

Philipowski subliniază că această dublă utilizare a cisternelor este ilegală, ba chiar o numește „criminală”, chiar dacă se întâmplă „în fiecare zi”. El explică faptul că industria alimentară dorește să reducă costul materiilor prime, împingând lanțul de aprovizionare să le reducă la rândul său, iar o modalitate de a face acest lucru este de a reduce, de asemenea, costul de igienizare a cisternelor sau de utilizare ilegală a acestora.

Pentru a contracara această practică, Philipowski subliniază că Enfit a stabilit standarde și certificări pentru companiile de transport și logistică. Igienizarea corespunzătoare a vehiculelor și a containerelor trebuie să fie efectuată într-o unitate certificată Enfit Hqf – High Quality Food and Feed și documentată cu un certificat digital specific, care este infailibil, deoarece este protejat de blockchain.

Articole similare

Ad