Sameday, una din cele mai importante companii de curierat din România, se așteaptă la volume cu peste 50% mai mari anul acesta de Crăciun, comparativ cu perioada similară din 2020. Totodată, și în Ungaria, acolo unde este prezentă cu o filială proprie, compania de curierat estimează creșteri considerabile pentru perioada Sărbătorilor.
„Cea mai aglomerată și intens pregătită perioadă a anului pentru noi este cea cuprinsă între Black Friday și Crăciun. Deservind în proporție de peste 97% clienți din e-commerce, în această perioadă observăm o creștere considerabilă a volumelor față de media anuală, cu zile în care numărul de colete care intră în rețeaua Sameday depășește dublul unei zile obișnuite. Pe fondul pregătirilor pentru Sărbătorile de iarnă, ne așteptăm ca în luna decembrie să vedem aceeași rată de creștere pe care am înregistrat-o în perioada campaniei de Black Friday, cu volume mai mari cu peste 50% față de aceeași perioadă a anului trecut“, au declarat reprezentanții Sameday pentru Tranzit.
Referitor la comportamentul consumatorului final, față de anul trecut compania observă un trend ascendent al comenzilor pre-plătite, procentul clienților care optează pentru plata în avans a coletelor depășind 46%, comparativ cu cele aproximativ 30 de procente înregistrate în 2020. Chiar dacă la o cotă mai puțin impresionantă decât anul trecut, e-commerce și-a menținut trendul ascendent și în 2021, mai spun reprezentanții companiei: „În acest context, în Sameday înregistrăm creșteri de peste 50%, venite dinspre verticale ca Electro IT, Jocuri, Carte, Fashion, Home&Deco, dar și sport și activități în aer liber. Pe parcursul anului topul industriilor a rămas același, diferența semnificativă față de anul precedent fiind creșterea zonei de fashion.“
Prin deschiderea a două noi hub-uri regionale la Timișoara și Cluj, extinderea celui de la Sibiu și optimizarea centrului logistic principal din apropierea Bucureștiului, Sameday și-a crescut zona de depozitare cu peste 20.000 mp. „Măsurile de optimizare a capacității HUB-ului de la București și a celui de la Sibiu, conjugate cu deschiderea HUB-urilor regionale din Timișoara și Cluj, au determinat o dispunere mai echilibrată a volumelor față de anii anteriori și ne-au ajutat să atingem performanțe de livrare mai bune inclusiv în contextul unui număr ridicat de livrări, precum în perioada Black Friday“, au mai spus reprezentanții companiei.
În ceea ce privește extinderea în Ungaria, la fel ca în România, pe fondul campaniilor de Black Friday și de Sărbători, „estimăm creșteri considerabile de volume în această perioadă și în Ungaria. Până în acest moment vedem o creștere susținută a numărului de trimiteri pe care le gestionăm și aici.“
„După modelul exersat deja în România, și în Ungaria reușim să livrăm rapid, ajutații fiind și de faptul că țara este de 2,5 ori mai mică decât România și că dispune de o infrastructură rutieră dezvoltată. Creșterea îmbucurătoare pe care filiala din Ungaria o are ne demonstrează că modelul de business construit și exportat este unul solid. Lecțiile pe care le învățăm din această experiență și faptul că ecosistemul tehnologic al Sameday este fost dezvoltat pe model plug-and play sunt cel puțin două dintre argumentele pentru care în continuare vom face pași spre consolidarea poziției noastre în zona Balcanilor.“