Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Scandalul AdBlue revine in actualitate. Recunoasteti personajul sau locul unde s-a montat emulatorul?

Televiziunea germana ZDF reia scandalul emulatoarelor de AdBlue si publica un filmulet de aproximativ 30 de minute, bazat pe o filmare mai veche, din 2017, realizata cu camera ascunsa, in care pare ca se monteaza un astfel de emulator pe un MAN TGX Euro 5 de culoare portocalie, despre care transportatorul sustine ca il ajuta sa economiseasca 2.000 de euro anual pentru fiecare camion. Compania unde s-a filmat in urma cu doi ani si readusa in prim plan zilele acestea, s-ar afla intr-o localitate in zona de nord a Capitalei. Tranzit doreste sa il gaseasca pe respectivul transportator, caruia ii vom proteja identitatea, pentru a vedea daca filmarea a fost trucata sau nu.

Transportatorii romani se afla din nou in mijlocul unui scandal privind fraudarea sistemului AdBlue. Oficiul federal pentru transportul de marfuri (BAG) sustine ca transportatorii mici, care opereaza camioane Euro 5, folosesc astfel de dispozitive pentru ca nu isi permit noul sistem SCR, iar intreaga problema a fost recent reluata de televiziunea ZDF. Controalele efectuate in Germania au scos la iveala ca cele mai multe camioane care monteaza emulatoare AdBlue sunt inmatriculate in tari din Europa de Est. Un studiu realizat de Universitatea Heidelberg pentru ZDF si asociatia Camion Pro arata un procent de circa 20% din camioanele din estul Europei ar folosi aceste sisteme pe autostrazile din Germania. Manipularea suplimentara aduce o poluare de pana la 14.000 de tone de oxizi de azot in aer pe an, iar aceste camioane parcurg pe drumurile nemtesti circa 1,6 miliarde de km anual. Nu in ultimul rand, statul german este „vaduvit“ de cira 110 milioane de euro anual, prin neplata taxelor pentru norma de poluare aferenta, mai sustine televiziunea germana.
In reportajul difuzat la inceputul acestui an, ZDF reia filmarea cu camera ascunsa realizata in urma cu doi ani, in care un mecanic instaleaza un emulator AdBlue pe un MAN TGX Euro 5 portocaliu, chiar in curtea unde transportatorul si-ar fi avut sediul. Respectiva persoana, in varsta si cu barba alba, a declarat ca face o economie de circa 2.000 de euro/camion/an, foarte importanta in conditiile in care profitul sau, la o companie cu un parc de 30 de camioane, este de circa 6.000 de euro/an. Tot atunci, transportatorul a mai spus ca el nu foloseste AdBlue si ca nicio autoritate nu verifica existenta unui astfel de emulator, nici macar in Germania. Dorim sa ne ajutati sa il gasim pe respectivul transportator, pentru ca nu suntem siguri daca filmuletul este real sau nu. Primul care ne va oferi aceasta informatie va fi recompensat cu abonament gratuit la revista Tranzit pe o durata de cinci ani si participare gratuita la Gala Tranzit de anul acesta. Montarea emulatorului poate fi urmarita la urmatorul link (de la minutul 5:09 si pana la 8:20): https://www.zdf.de/dokumentation/zdfzoom/zdfzoom-die-luege-vom-sauberen-lkw-100.html

Articole similare

Ad