Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

SCANIA

Scania colaboreaza cu Higer din 2007, cand producatorul chinez a devenit client de sasiuri, motoare, transmisii si punti Scania, folosite pentru autocare comercializate pe pietele asiatice. Doi ani mai tarziu, Scania a decis sa dezvolte un proiect de autocar performant, care sa respecte standardele de calitate si siguranta europene, dar sa fie oferit la un pret mai avantajos, fiind produs cu costuri mai mici in China.
 

Rezultatul a fost modelul Touring, echipat cu motor Scania DC 1305 de 400 CP, care respecta standardul Euro 5 cu tehnologie EGR. Cutia de viteze este Scania GR875R automata, cu 12 trepte de viteza si Retarder incorporat.
Vehiculul beneficiaza si de noua generatie de transmisie Scania Opticruise, cu sistem electro-hidraulic de schimbare a treptelor, oferita cu motorizari EGR de 380 si 440 CP. Pentru Europa se ofera si versiunea cu AdBlue, pentru a indeplini normele EEV.
Sasiul Scania KB400 iB este din otel tratat. Pentru a face fata standardelor europene de confort si siguranta, Touring dispune de frane disc pe ambele axe, EBS, ABS si ASR, precum si ESP si Hill-Holder.
Spatiul de bagaje nu a fost configurat cu loc de dormit pentru sofer, pentru a creste volumul disponibil pentru bagaje pana la 8,3 m3, dar, la cerere, se poate livra si cu cuseta, caz in care spatiul de bagaje s-ar restrange la 7,5 m3. Sistemul de ventilatie este completat cu incalzire auxiliara Webasto, care lucreaza in legatura cu sistemul de racire. Aerul conditionat este produs de Konvecta, iar compresorul de aer, cu patru cilindri in V (respectiv sase cilindri in V in cazul versiunii 6×2), de Webasto.
Carosierii chinezi sunt renumiti pentru echipamentul interior bogat, la preturi mai mult decat rezonabile. Beneficiind de plusul de stil adus de suedezi, Touring ofera calatorilor aproape toate echiparile de care au nevoie: scaune reclinabile, suport pentru picioare, lumina individuala (pe LED, ca si sistemele de iluminare "centrala" – lumina alba si lumina de noapte, albastra) si duze de ventilatie la fiecare rand cu buton de oprire si ajustare, difuzor pentru sistemul audio/video, precum si plasa pentru reviste, suport pahar, cotiere, masuta si agatator pentru haine.
Fiecare scaun este echipat cu centuri de siguranta cu prindere in doua puncte, respectiv trei pentru randurile de langa usi. Pentru configuratia scaunelor, Touring ofera momentan doua variante: standard si luxury.
Toaleta are o capacitate de 100 l apa pentru uz si 85 l apa reziduala.
Touring are omologare europeana de tip, fiind gata de livrare in Romania de la inceputul lui 2011. Termenul de livrare variaza intre o luna, daca versiunea comandata se gaseste in stocul din Belgia, si sase luni, pentru o configuratie speciala.
Operatorilor romani Scania le propune o versiune 4×2 cu doua axe, de 12 m lungime si 49+1+1 locuri, precum si o varianta 6×2, cu trei axe, de 13,7 m lungime si 55+1+1 locuri.
Scania Touring va fi comercializat in Europa exclusiv prin reteaua de dealeri Scania, care vor asigura distributia de piese de schimb si service-ul inclusiv pentru caroserie.
Proiectul Touring nu aduce insa neaparat incheierea colaborarii cu Irizar.
Astfel, Irizar i4, destinat aplicatiilor intercity, poate fi configurat cu doua sau trei axe, motor de la 270 la 380 CP si ESP optional. Scania Irizar i4 L are capacitatea de 53+1 locuri, cu rampa montata optional la usa din mijloc pentru un carucior cu rotile. Versiunea de 12,9 m lungime are motor Scania de 9 l si 310 CP, cutie de viteze cu opt trepte si Comfort Shift si Retarder.
Irizar PB completeaza oferta Scania de autocare de lux, in versiunea de 13 m si cu motorul de 12 l si 480 CP. Aceasta este disponibila cu transmisie cu 12 trepte si ESP optional. Vehiculul poate fi configurat si pe sasiu de 12 m lungime si motor de 420 CP, in acest caz avand o capacitate de 44+1+1 locuri, la un nivel de confort de patru stele.
Nu in ultimul rand, Irizar Century 4×2, de 12 m lungime si motor de 380 CP, are capacitate de 48+1+1 locuri.
Modelul Scania OmniExpress 6×2, de 14 m lungime, are caroserie din otel inoxidabil si spatiu generos pentru bagaje, de 12,1 m3. Cu o capacitate de 51+2 locuri, vehiculul este echipat cu motor Scania EGR Euro 5, de 420 CP, si cutie de viteze Opticruise, cu 12 trepte. OmniExpress poate fi configurat cu doua sau trei axe si cu motorizare de la 310 la 420 CP.

Articole similare