Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Se discuta modificarea pachetului rutier european

Discutiile pe marginea amendarii pachetului rutier european au inceput toamna aceasta la Bruxelles si se preconizeaza ca vor continua si in 2016, astfel ca nu se poate vorbi de o modificare iminenta a legislatiei in transporturi. Desi adoptarea legilor MiLoG in Germania si Macron in Franta le-a dat apa la moara asociatiilor patronale din vest sa faca lobby pentru adoptarea unui salariu minim la nivel european, care ar viza in mod direct soferii folositi la intracomunitar, nu sunt semne ca asemenea prevederi chiar s-ar putea introduce in legislatia UE. Din informatiile noastre, principalele aspecte aduse in discutie cu prilejul reuniunii care a avut loc la Bruxelles ar viza intarirea controlului si cooperarea dintre state, revizuirea/clarificarea definitiilor privind accesul la piata de transport, si – cel mai important – revizuirea conditiilor pentru cabotaj.

De asemenea, evaluarea Comisiei Europene s-ar indrepta si catre oportunitatea stabilirii unor reguli comune pentru transportul rutier efectuat cu vehicule cu masa maxima autorizata sub 3,5 t.

 
Avand la baza propria evaluare a legislatiei europene in vigoare, probabil si pe fondul tensiunilor aparute pe marginea accesului la piata europeana de transport si a concurentei pe care carausii din est o fac celor occidentali, tensiuni care au culminat cu adoptarea unor masuri drastice in tari ca Germania, Franta sau Belgia – controale pe AETR si introducerea salariului minim – Comisia Europeana a luat in discutie posibila amendare a pachetului rutier, respectiv regulamentele 1071/2009, 1072/2009 si 1073/ 2009.
Astfel, dupa finalizarea evaluarii legislatiei, Comisia va lansa probabil pana la sfarsitul acestui an o consultare publica privind noul pachet rutier.
Desi in 2015 cele mai multe discutii au fost pe marginea impunerii salariului minim pentru soferi in Germania si Franta, se pare ca la reuniunea sus-mentionata nu s-a dezbatut problema adoptarii unui salariu minim european. Desigur, asta nu inseamna ca nu mai este de actualitate, dar, cel mai probabil, se asteapta decizia Germaniei privind procedura de infringement demarata de Comisia Europeana. Tot mai multe voci din industrie sunt de parere insa ca Germania nu va renunta la impunerea salariului minim decat in eventualitatea in care se va stabili un salariu minim european.
Referitor la revizuirea conditiilor privind cabotajul, dupa cum se cunoaste, exista la nivelul statelor membre pozitii diferite: statele central si est-europene sustin continuarea liberalizarii cabotajului, o serie de state vest-europene propun chiar impunerea unor masuri suplimentare de restrictionare a accesului la piata comunitara, in timp ce alte state privesc lucrurile cu detasare, nefiind afectate de aceasta problema.
Din schimburile de informatii pe care reprezentantii Ministerului Transporturilor le-au avut cu colegii din alte state membre, s-ar parea ca exista tari care ar fi de acord inclusiv ca pe perioada celor sapte zile de cabotaj sa se poata efectua oricat de …

Articole similare