Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad

Se reiau investitiile

Imediat ce au aparut primele semne de depasire a crizei economice, firmele care ofera servicii de logistica auto au inceput sa faca din nou investitii considerabile, dar costurile mari si tarifele mici continua sa exercite presiuni asupra lor, asa cum reiese dintr-un studiu realizat de Asociatia Europeana a Furnizorilor de Servicii Logistice pentru Autovehicule (ECG) printre membrii sai
 

Asociatia s-a infiintat in 1997 la Bruxelles si are 90 de membri in 24 de tari, care reprezinta, ca volum, peste doua treimi din industria europeana de logistica a autovehiculelor, adica manipuleaza impreuna circa 40 de milioane de masini pe an.
Membrii sai activeaza in logistica outbound pentru sectorul auto, incluzand controlul calitatii la iesirea de pe linia de productie, depozitarea si transportul rutier, feroviar, fluvial si maritim, aplicarea de folii de protectie, inspectii inainte de livrare, service s.a. Aceste firme au 64.000 de angajati directi si genereaza alte 163.000 de joburi indirecte.
Ele dispun de 20.000 de camioane, 20.000 de vagoane de tren, 337 de vase, 62 de barje, 462 de unitati de stocare, 146 de terminale in port, peste 58 de milioane de metri patrati de spatii de parcare si circa un milion de metri patrati de ateliere.

Optimismul isi reintra in drepturi
Membrii ECG care au participat la realizarea studiului se arata destul de optimisti si dau semnale ca cererea incepe sa creasca iar, dupa scaderea dramatica din 2009. Circa 44% din firme declara ca cifra de afaceri a crescut in ultimul trimestru din 2009, iar 33% au scazut la acest capitol.
Pentru urmatoarele sase luni, cei mai multi respondenti se asteapta la rezultate similare celor de la finalul lui 2009.
Si investitiile in flote sunt asteptate sa creasca: 27% dintre firme declara ca parcul lor auto a fost mai mare in trimestrul al patrulea al anului trecut, 26% si-au pastrat numarul de masini, iar 47% l-au scazut. In acelasi timp, 35% spun ca si-ar mari flota in urmatoarele sase luni, in timp ce 49% ar ramane la nivelul din prezent.
In ceea ce priveste prioritatile legate de investitii, 19% din firme au indicat soferii, 15%, spatiile de stocare, 13% camioanele si cate 12% personalul tehnic si componentele operative. Insa, chiar daca ar vrea sa investeasca in aceste aspecte, 62% dintre firmele chestionate cred ca finantarea este in continuare o problema, in timp ce 10% sunt de parere ca ea chiar le este complet inaccesibila.

Finantarea ramane marea problema
Presedintele ECG, Constantino Baldissara, pune dificultatile din domeniu pe seama scepticismului bancilor, care nu mai vor sa finanteze ca in trecut domeniul auto – producatori si cumparatori. De aceea, asociatia considera ca Parlamentul European ar trebui sa se implice si sa convinga bancile de potentialul acestui domeniu, astfel incat firmele de profil sa aiba acces la imprumuturile de care au nevoie „si pe care le merita“.
Investitii sunt necesare nu doar pentru a ajuta acest sector sa raspunda cerintelor clientilor, ci si pentru a spori eficienta flotelor si grija pentru mediu. Ca sa nu mai vorbim de faptul ca vanzarile mai mari de masini ar crea noi locuri de munca in Europa, si acesta e un lucru de care avem mare nevoie acum. De aceea, presedintele ECG considera ca 2010 va fi un an al investitiilor nu doar in echipamente de transport/logistica, ci si in capitalul uman. Si un rol important in acest sens il are ECG Logistics Academy, aflata la al patrulea an de functionare, care pregateste viitori manageri.

Se deterioreaza relatiile cu clientii
Studiul realizat de asociatie mai arata ca 23% dintre respondenti sunt optimisti in ceea ce priveste urmatoarele sase luni, in timp ce 38% sunt pesimisti. Mai putin de 60% spun ca sunt platiti la timp de clienti, iar semne ale deteriorarii relatiilor cu acestia sunt si notele mici acordate pentru „cooperare“ (5), „respectarea prevederilor din contract“ (6.1) sau „oferirea de estimari corecte legate de volume“ (3.9).
Costurile, pe de alta parte, continua sa creasca la aproape orice capitol, cu exceptia inlocuirii echipamentelor si intretinerii/reparatiilor flotei.
Alte cheltuieli, cum sunt asigurarile, ratele bancare, carburantul sau taxele de drum, au fost tot mai mari in ultimele 12 luni.

Articole similare

Ad
Ad